متن و حاشیه نشست‌خبری حسینی‌پور استاندار مازندران در هفته دولت ۱۴۰۲

نشست خبری سید محمود حسینی‌پور به دلیل تعمیر و بازسازی سالن کنفرانس استانداری، محل صدا و سیمای مرکز مازندران برگزار شد.

اسحق پاک نیا- حرف آنلاین:   استاندار  مازندران سخنان خود را با گفتمان دولت آغاز کرد. در بیان عملکرد نیز واکسیناسیون سراسری در ابتدای دولت و جراحی اقتصادی در الویت سخنان قرار داد. عدم اجرای طرح جراحی اقتصادی در دولت های گذشته را محافظه کاری آنان برشمرد و اجرای آن را شجاعت دولت سیزدهم دانست.

وی این را هم گفت که پاسپورت ایرانی ارزش یافته و مستند آن حاجیانی که امسال به عربستان سفر کردند، هست،  اقتدار در سفر به روسیه را نیز یکی‌ دیگر از نمونه‌های آن قلمداد کرد.

حسینی‌پور دیپلماسی اقتصادی دولت در تثبیت کریدور شمال به جنوب را تمجید و تاکید کرد که اگر مازندران بتواند به سرعت زیرساخت‌های خود را مهیا کند، می‌تواند از لحاظ اقتصادی تاریخ‌ساز شود.

پس از حدود ۲۰ دقیقه سخنرانی استاندار مازندران، نوبت به سوال خبرنگاران رسید. خبرنگارانی که از پیش اعلام آمادگی کرده بودند، به نوبت پشت تریبون قرار گرفتند.

گرمای طاقت‌فرسای سالن همایش، حاضرین را کلافه کرد و طولانی شدن سخنرانی استاندار امکان پوشش خبری مناسب را از سوی خبرنگاران سلب کرد.

سوالات پرتعداد برخی خبرنگاران موجب گلایه بود و حتی مجری هم در این خصوص تذکر کرد.

کوشکی یکی از خبرنگاران پیشکسوت استان، همه سخنان خود را به تعریف و تمجید استاندار و مدیرکل صداوسیمای استان اختصاص دارد و تکمیل پروژه های نیمه کاره را عملکرد ویژه این دولت دانست.

مورد خطاب گرفتن هادی ابراهیمی مدیرکل صداوسیمای مازندران درباره ارتباط بیشتر با اهالی رسانه از سوی چند خبرنگار مورد استقبال حاضرین قرار گرفت، هادی ابراهیمی نیز با بالا بردن دست خود، نشان داد نقدها در این بخش را قبول دارد.

نظر شفاف استاندار درباره احداث پتروشیمی، جلوگیری از احداث سدفینسک، میزبانی قائم شهر از دیدارهای آسیایی نساجی، نیمه‌کاره بودن بیمارستان آیت الله طبرسی، جمع آوری زباله در روستا، نتیجه افتتاح سد گلورد، بی آبی در شرق استان، مشکل پسماند، نتیجه جراحی اقتصادی، گرامی و تورم، پروژه های نیمه‌کاره ساری، مشکلات توزیع دارو در بیمارستان‌های دولتی بابل، بلاتکلیفی پروژه پل شهرپل‌سفید، عدم پرداخت بدهی تامین اجتماعی به بیمارستان‌‌ها، عدم اجرایی شدن گردشگری دریایی و تاکسی هوایی و مشکلات فروش برنج عمده سوالات خبرنگاران را تشکیل داد.

کاهش نرخ بیکاری، سیر نزولی تورم، تحقق رشد اقتصادی ۴.۱۱ درصدی، تشکیل ستاد رشد اقتصادی، کاهش زمان صدور مجوز، احصای ۱۹۹۳ فرصت سرمایه گذاری، جذب ۶ سرمایه‌گذاری خارجی، خروج ۱۴۰واحد تولیدی از تملک بانک‌ها و  احیای واحدهای تولیدی راکد مهمترین پاسخ‌های استاندار به سوتا خبرنگاران بود.

استاندار مازندران ابراز داشت که ۱۹۹۴ طرح اقتصادی با حجم سرمایه گذاری ۴۳۴۴ میلیارد تومان و ایجاد ۸۷۴۴ فرصت شغلی در دوسال ابتدایی دولت سیزدهم اجرایی شد.

استاندار مازندران رویکرد مدیریت استان برای آینده را دریامحور و جنگل‌محور اعلام کرد و آن را مبتنی بر سخنان مقام معظم رهبری درباره مازندران دانست.

استاندار مازندران در پاسخ به انتقاد و سوال برخی خبرنگاران مبنی بر رسانه‌گریز بودن مدیران استان گفت حتما مشکلی از سوی خبرنگاران وجود دارد، تخریب مدیران از سوی رسانه‌ها مشکل‌ساز شده است و نیازمند به رفتار شناسی است. تفاوت زیادی بین نقد و تخریب وجود دارد، برخی رسانه‌نما را بررسی کنید که چه بلایی سر مدیران می‌آورند! باید فرهنگ ارتباط صحیح میان مدیر و رسانه نهادینه شود.