پخش بیش از ۵۵ عنوان برنامه مخصوص ماه محرم از صداوسیمای مازندران

حرف آنلاین: قائم مقام صدا وسیمای مازندران گفت: در محرم سال جاری بیش از ۵۵ عنوان برنامه با مدت زمان بیش از ۱۲ هزار دقیقه در حوزه‌های صدا و سیمای رسانه استانی برای ایام محرم تدارک دیده شد.

تقی صمدی در گفت‌وگویی همزمان با آغاز ایام محرم، اظهار کرد: امسال یک‌ماه قبل از آغاز محرم طی نشست‌های جداگانه با ائم جمعه، فرمانداران و بخشداران استان بر ضرورت برپایی اجتماع عظیم حسینی در شهرها و مناطق مختلف سرزمین علویان تأکید شد.

وی افزود: در محرم سال جاری بیش از ۵۵ عنوان برنامه با مدت زمان بیش از ۱۲ هزار دقیقه در حوزه‌های صدا و سیمای رسانه استانی برای ایام محرم تدارک دیده شد.

معرفی آداب و رسوم مردم مازندران

صمدی با بیان اینکه برنامه‌ها در قالب‌های؛ مستند، ترکیبی، ترکیبی ساده، ترکیبی نمایشی، گفت‌وگومحور و مستندگزارشی تولید و پخش می‌شود‌، پوشش خبری مناسب از مراسم عزاداری مردم مازندران، راه‌اندازی پویش (دل‌گویه حسینی) و دریافت پادکست‌های مردمی ویژه ارادت به امام حسین(ع) را از دیگر برنامه‌های رسانه استانی اعلام کرد.

قائم مقام صدا وسیمای مازندران خاطرنشان کرد: معرفی آداب و رسوم مردم مازندران، شخصیت‌شناسی عاشورا، فلسفه شخصیت حسینی، نقش نهضت عاشورا در بیداری جنبش‌های اسلامی طول تاریخ و دوران معاصر، نقش فرهنگ عاشورا در پایداری کشورها و احیای روحیه مقاومت تا شهادت، ارتباط قیام عاشورا و نهصت جهانی امام‌زمان (عج)، زنان عاشورایی، عاشورا از نگاه دیگران و عبرت‌های عاشورا قائم مقام صدا وسیمای مازندران از مهمترین مولفه‌های برنامه‌های صدا و سیماست.

پخش زنده اجتماع عزاداران حسینی از صداوسیمای مازندران

این مسئول گفت: اجتماع عزاداران حسینی با نام ملت امام حسین(ع) از اول تا چهاردهم محرم هر روز به صورت زنده از شهرها و مناطق مختلف مازندران از قاب سیمای استانی پخش خواهد شد.

صمدی در پایان جهاد تبیین را یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه دانست و اذعان داشت: ایام محرم فرصت مناسبی است که وعاظ، سخنرانان و مداحان در تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای نظام تلاش کنند، تبیین قرائت صحیح از محرم و عاشورا با بهره‌گیری از منابع متقن دینی و فقهی، بیانات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری از کارکردهای رسانه استانی است.