استاندار مازندران تاکید کرد؛

مازندران میتواند به‌عنوان هاب تجاری کشور مطرح باشد

حرف آنلاین: استاندار مازندران گفت: استان مازندران به‌واسطه موقعیت جغرافیایی میتواند به عنوان هاب تجاری کشور مطرح باشد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در نشست وزیر اقتصاد با مجمع نمایندگان و فعالان اقتصادی مازندران با حضور وزیر اقتصاد و دارایی اظهار کرد: بسترهای خوب اقتصادی مازندران در سطح داخلی و خارجی میتواند برای کشور توسعه‌آفرین باشد از این رو ذیل نگاه ویژه رییس جمهور جلسات متعددی برگزار شد.

وی افزود: استان مازندران یکی از مهمترین استان‌های کشور از نظر ظرفیت نیروی انسانی اقتصادی در کشور است، بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها و بازرگانی‌ها در حوزه داخلی و خارجی در مازندران و باانگیزه دنبال می‌شود‌. 

حسینی پور خاطرنشان کرد: مازندران در همین دوران تحریمی تولید حدود ۱۵ قلم کالا در کشور در محصولات کشاورزی و دام و طیور بیشترین سهم را دارد، همچنین این استان نقش محوری در تامین نیازمندی‌های کشور دارد و در تنگناها بسیار کمک کننده بود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: این استان ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرد و در روزهای سخت پای انقلاب ایستاد، همین چند روز قبل هم میزبان پیکر سه شهید مدافع حرم بودیم.

این مسئول یادآور شد: ظرفیت‌های استان همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و مسئولان بوده است، از جمله اینکه مازندران استانی است که دریا، جنگل و دشت دارد، این استان برخوردار است اما به بهانه‌های متعددی که بر این استان تحمیل شد همچون بحث‌های محیط زیستی و غیره نتوانست آنطور که باید از ظرفیت‌ها استفاده کند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: متاسفانه به واسطه ساخت و سازهای غیرمجازی که در این استان انجام شد شاهد کمترین حمایت از مجموعه‌های اقتصادی استان هستیم، البته خوشبختانه با ورود دولت مردمی اقدامات برای تبدیل مازندران به قطب اقتصادی کشور آغاز شد.

حسینی پور اذعان داشت: استان مازندران به‌واسطه موقعیت جغرافیایی میتواند به عنوان هاب تجاری کشور مطرح باشد، سرمایه‌گذاران در سطح ملی و کشور مراجعات متعددی را داشتند ما نگاهمان این است که با ساماندهی این موضوع را مدیریت کنیم، افزایش سهم استان از منابع حاصل از فروش دارایی‌های مازاد دولت جهت کمک به توسعه زیرساخت‌های تولیدی و تجاری استان و رشد گردش مالی به تسهیلات درون استانی، افزایش سهم بانک‌های استان از محل گردش مالی کشور برای حمایت از فعالان گردشگری، کشاورزی و صنعت برایمان حائز اهمیت است‌.

استاندار مازندران همچنین اذعان داشت: بهسازی و نوسازی و توسعه زیرساخت‌های اقتصادی استان باتوجه با دنبال کردن سیاست‌های صادراتی که در استان همگام با کشور با استفاده از ظرفیت سه بندر مهم در این استان صورت می‌گیرد، ردیف مشخص بودجه برای اصلاح شبکه آب و خاک سه استان شمالی با توجه به سیاست کشور در امر تولید غذا و افزایش تولیدات محصولات کشاورزی در دستور کار قرار دارد.