امام جمعه ساری؛

مازندران به دانش‌بنیان کردن تولید و تجاری‌سازی نیاز دارد

حرف آنلاین: خطیب جمعه ساری با تاکید بر اینکه ما نیاز به دانش‌بنیان کردن تولید و تجاری‌سازی آن داریم خواستار تحقق شعار سال شد و از مسئولان استانی خواست تا طرح‌های خود را در جهت عملیاتی شدن شعار، تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین ارائه دهند. آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه نماز جمعه این هفته […]

حرف آنلاین: خطیب جمعه ساری با تاکید بر اینکه ما نیاز به دانش‌بنیان کردن تولید و تجاری‌سازی آن داریم خواستار تحقق شعار سال شد و از مسئولان استانی خواست تا طرح‌های خود را در جهت عملیاتی شدن شعار، تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین ارائه دهند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه نماز جمعه این هفته از مصلی ساری، استفاده از ظرفیت‌های استان و مازندرانی‌ها در داخل و خارج از استان را برای تحقق این مهم ضروری دانست.

وی همچنین اظهار کرد: همه شما نمازگزاران و خودم رو به تقوا سفارش می‌کنم. چیزی بهتر از تقوا نیست و باتقوا می‌شود همه خوبی‌ها را به دست آورد .

 
خطیب جمعه ساری با بیان اینکه خواه یا ناخواه سفر آخرت در پیش است، بیان کرد: ما به جایی می‌رویم که اعضای خانواده باهم کاری ندارند چه برسد که بخواهند به هم کمک کنند، بهترین توشه‌ای که از این دنیا میتوانیم به آن سفر ببریم تقوا است، تقوا و پارسایی مربوط به خداترسی است و پس از آن عقل و خرد مهم است.

وی ضمن تقدیر از خیرین در حوزه‌های مختلف، افزود: یکشنبه پیش رو سالروز خجسته میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) است که اسوه علم، صبر، خوش اخلاقی، گذشت و هم اسوه سخاوت است، این روز، روز احسان و نیکوکاری و اکرام بوده و توصیه به شیوه پسندیده امام مجتبی (ع) ضرورت دارد.

حجت الاسلام محمدی لائینی از اجرای طرح «شهر همدل» خبر داد‌ و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح اهالی هر محله حداقل یک گوسفند قربانی کرده و بین نیازمندان همان محله توزیع می‌کنند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه دوشنبه پیش رو هم سالروز اولین دفاع اسلام تحت عنوان جنگ بدر به تعداد ۳۱۳ نفر مجاهد است، عنوان کرد: همچنین معراج پیامبر اکرم(ص) هم در این روز مصادف با هفدهم ماه رمضان رقم خورد.

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه امروز سالروز رحلت یا شهادت عالم مجاهد و درجه یک نجف و قم، آیت الله «محمدتقی بافقی» است، گفت: ویژگی این عالم علاوه بر خلقیات نیکو، شهامت در امر به معروف و نهی از منکر و شجاعت بود، ایشان تمام پیرایشگران روز را جمع کرد و از آن‌ها تعهد گرفت که صورت تیغ نکنند و نگذاشت در قم شراب فروشی باز کنند، همواره بساط فساد را جمع می‌کرد، همچنین یک روز قبل از نوروز ۱۳۰۷، در مقابل کشف حجاب همسر رضا خان ایستاد.

وی یادآور شد: خانواده‌ها بدانند که ما الان با هنجارشکنی مواجه هستیم و باید امربه‌معروف و نهی از منکر را در دستور کار قرار دادیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر اینکه در رابطه با تحقق شعار سال انتظار داریم مسئولان و استاندار مازندران طرح خود را برای عملیاتی شدن این شعار ارائه دهند، گفت: ما نیاز به دانش بنیان کردن تولید و تجاری‌سازی داریم که باید طرح ها در این زمینه آماده شود که خوشبختانه مازندرانی‌ها دارای جمعیت زیاد در همه جا و ظرفیت‌های بالا هستند، همچنین برای چگونگی استفاده از ظرفیت‌های متمکن ساکن استان‌های دیگر نیز برنامه‌ریزی شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری، بر پرهیز از مغرور و منفعل شدن تاکید کرد و افزود: این دو خصوصیت بسیار خطرناک است، بدور از غرور و انفعال می‌توانیم موفقیت‌های زیادی را داشته باشیم امروز خود آمریکا اعتراف دارد که فشارها و تحریم ها در این چهار دهه جواب نداده و این ملت در کنار این رهبر با این ویژگی‌های منحصر به فرد با تکیه به اعتماد به‌نفس سیاست‌های آمریکا را در همه زمینه‌ها نقش بر آب خواهد کرد./شبستان