مازندران با خشکسالی مواجه است

استاندار مازندران گفت: در استانی که بیش از شش میلیون متر مکعب آب سطحی دارد ، با خشکسالی مواجه بوده و با وجود بارندگی های بسیار اما بازهم با کمبود آب مواجه هستیم. به گزارش حرف آنلاین به نقل از مهر، ربیع فلاح جلودار پیش از ظهر چهارشنبه در همایش ملی طبیعت گردی گفت : […]

استاندار مازندران گفت: در استانی که بیش از شش میلیون متر مکعب آب سطحی دارد ، با خشکسالی مواجه بوده و با وجود بارندگی های بسیار اما بازهم با کمبود آب مواجه هستیم.

به گزارش حرف آنلاین به نقل از مهر، ربیع فلاح جلودار پیش از ظهر چهارشنبه در همایش ملی طبیعت گردی گفت : مهار آبهای سطحی الویت اول استان برای رفع بحران آب است که در دولت تدبیر و امید نگاه خوبی به ان شده و اعتبار هم در نظر گرفته شده است و در سال جاری از مهار هفت درصدی آبهای سطحی به بالای 20 درصد افزایش خواهد یافت .

وی در خصوص بهره برداری از دریا بعنوان یک پتانسیل بالا  در  زمینه های مختلف گفت : به این امر در سالهای گذشته توجه نشده و و ضعیتی که اکنون در آلودگی دریای خزر داریم تقریبا ذخایر اساسی استان در دریا از بین رفته است.

استاندار مازندران تصریح کرد : یک نقطه در ساحل نمی بینیم که مدیریت درست اعمال شده  باشد و بایستی دریا را یکی از فرصت های بسیار مهم  در استان دیده و برای بهره برداری اصولی از آن برنامه جامع و مدون طراحی کنیم.

این مقام مسئول گفت : دریا به عنوان کانون های گردشگری و توسعه آن مورد توجه ما قرار دارد.

فلاح با اشاره به داشته  های استان مازندران ، اذعان داشت : استانی که این همه منابع دارد با 34 درصد بیکاری در بین تحصیل کرده ها روبروست.

وی در خصوص صنعت گردشگری در مازندران نیز گفت : مردم در این بخش کارهایی انجام داده اند اما هیچ ساماندهی در این بخش صورت نگرفته و اگر هم در برخی نقاط وجود داشته باشد توسط بخش های خصوصی  با تحمل مشکلات بسیار انجا م شده است .

عالی ترین مقام استان مازندران بر لزوم بهره برداری از دریا و آزاد سازی سواحل تاکید کرد و افزود : گردشگری دریایی ، ورزشی و گردشگری از خارج از کشور ، راه اندازی رستوران ها و استخر های دریایی و … از جمله اقداماتی است که باید در دریا انجام شود و البته ورود بخش خصوصی به امر لازم بوده و حمایت از انان بر عهده ماست  و جا دارد از مدیر تله کابین رامسر بواسطه مجموعه ای که ساخته است در زمینه گردشگری و طبیعت گردی و ایجاد اشتغال ، قدر دانی کنم.

وی گفت : امروز در استان مازندران بخش های دولتی و حکومتی در صدد هستند تا بتوانند روند توسعه استان را تسریع کنند و ما مبنای خود را با همه ی مشکلات و توسعه ها مطالعات و تحقیق می دانیم و در این راستا حرکت می کنیم.

وی ضمن انتقاد از تغییر کاربری ها در مازندران ، اذعان داشت : این امر در دستور کار جدی ما قرار دارد . پرونده هایی که 10 سال در حال خاک خوردن بود عملیاتی کردیم.

استاندار مازندران همچنین در باره طبیعت گردی نیز اظهار داشت : با توجه به همه منابع طبیعی که در مازندران وجود دارد اما در این بخش جای کار بسیار زیادی  باقیست.

وی در باره زباله در استان گفت : با وجودیکه استان گردشگری هستیم ،دوبرابر جمعیت استان تولید زباله داریم و باید رفع این معضل هرچه سریعتر عملیاتی شود.