آخرین اظهارات اعضای شورای اسلامی شهر آمل درباره شهردار

اعضای شورای اسلامی شهر آمل در نشست خبری درباره نظرات خود در حوزه عملکرد شهردار و شهرداری مطالبی را بیان کردند.

به گزارش حرف آنلاین، احمد محمدی در نشست خبری اصحاب رسانه شهرستان آمل واقع در سالن مدیریت بحران شهرداری این شهر با بیان اینکه مطالبه‌گری حق مردم و وظایف رسانه به گوش رساندن این مطالبه‌گری به مسئولان شهری است، اظهار کرد: شورای شهر آمل از نقد سازنده و منصفانه خبرنگاران استفاده می‌برند چرا که این نقدها در رفع مشکلات شهری تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت عملکرد شورا طی دو سال و نیم گذشته از فعالیت این دوره شورا عنوان کرد: از همان ابتدا توافق اعضای شورا بر عدالت‌محوری و توجه بر مناطق محروم و توجه بر سه اصل قانون‌گذاری، تصویب مصوبات و نظارت بر بودجه بوده است. محمدی با اعلام اینکه متاسفانه طی این مدت آنچه بر مبنی توافقات اعضای شورا با شهردار از انتخاب وی بوده صورت نگرفته است، گفت: در آن زمان انتخاب، شرط بر اجرای ۲۶ بند بوده که از زمان حضور شهردار تاکنون بیشتر از شش بند از اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر آمل اتفاقی نیافتاد و این باعث نارضایتی برخی از اعضای شورای شهر شده است.

رئیس شورای شهر آمل با اشاره به اجرای پروژه بسترسازی رودخانه هراز بیان کرد: آمل در اجرای طرح دیوارسازی رودخانه هراز به منظور برداشت و لایروبی با شرکت آب منطقه‌ای مازندران طی توافقنامه‌ای مطالبه‌گری دارد اما این شرکت با حکم دیوان عدالت و محاسبات شهرداری را منع کرد و این باعث متوقف شدن ادامه کار بسترسازی رودخانه هراز شده است در حالی‌که لایروبی بسیار مهم و از سیلاب جلوگیری می‌شود.

وی با اعلام اینکه در امر زباله بارها گفته شد که این یک مساله ملی است و شورای شهر و یا استاندار مازندران نمی‌تواند این معضل را حل کند، افزود: همانطور که برای ساخت کارخانه زباله‌سوز بالغ بر ۱۶ میلیون یورو اختصاص دادند و ۱۵ شرکت سرمایه‌گذار پایه‌کار آمدند اما همچنان این پروژه بلاتکلیف مانده و با تاکید بر جابجایی زباله عمارت و تسریع در ساخت سد هراز مطمئنا بدون مشارکت وزارت کشور و نیرو اتفاق خاصی در بحث زباله نمی‌افتد.

محمدی با ابراز نارضایتی از اجرای پروژه‌های عمرانی در شهر آمل از سوی شهرداری بیان کرد: با توجه به مصوب ۷۵۰ میلیارد تومانی بودجه امسال از این مقدار ۶۵ درصد آن تحقق یافته است که در بررسی بودجه متمم از سوی شهردار یک هزار میلیاردی مطرح شده که در جلسه شورای این مبلغ رد شد و برای تحقق کامل بودجه تاکید بر اجرای همان ۷۵۰ میلیارد تومانی شد.

وی ادامه داد: متاسفانه بیشترین بودجه تعیین شده صرف هزینه‌های جاری می‌شود و شهردار با وجود پیشنهاد شورا بر درخواست وام و یا اقدام بر وصول چک‌های پیمانکاران تاکنون حرکت خاصی انجام نداده و این باعث کندی کار بر اجرای پروژه‌های عمرانی شده است.

ابراهیم محمدپور عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر آمل نیز در این نشست با ابراز نارضایتی از عملکرد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری عنوان کرد: هر یک از برنامه‌های شهری با رویکرد شورای شهر پیش نمی‌رود و آنچه مدنظر خودشان است به اجرا درمی‌آید. وی با بیان اینکه هم‌اکنون تمام پروژه‌های عمرانی شهری بایکوت مانده، گفت: یک‌بار با طرح سوال، شهردار مورد استیضاح اعضای شورای شهر قرار گرفتند و با وجود آگاهی اعضای از عملکرد ضعیف وی باز رای بر موافقت ماندن شهردار دادند.

محمدپور با تاکید براینکه امروز مشکل اصلی در شورا در امر مدیریت شهرداری است، اظهار داشت: مطمئنا مردم خواسته‌شان مطالبه‌گری از هر یک اعضای شورا است و همه ما در این مسند موظف بر اجرای خواسته‌های آنها هستیم.

مسلم مکاری عضو دیگری از شورای شهر آمل در ادامه با اشاره بر عدم اجرایی پروژه ایستگاه کار در دو نقطه تعیین شده بیان کرد: متاسفانه به مدت دو سال قبل این طرح ارائه شد اما به دلایل مراحل بروکراسی هنوز مصوب نشده است.

وی ادامه داد: بروکراسی در شهرداری آمل مریض است و این بیمار بودن باعث می‌شود تا کاری در شهر انجام نشود. مکاری خاطرنشان کرد: با وجود این ضعف بروکراسی ۱۰ سرمایه‌گذاری که برای اجرای پروژه‌های مهم وارد شهر آمل شدند از ادامه کار منصرف شوند.

مجیدی کیا، عضو شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به طرح سوال و استیضاح شهردار از سوی اعضای شورای گفت: شهردار فردی درستکار و معتمد است و در حوزه عمرانی به خوبی مسلط است. وی با بیان اینکه هم‌اکنون رتبه شهرداری آمل 9 تا 10 و دارای یک‌هزار و 400 پرسنل اداری است، افزود: با وجود این نیروها هر یک از اعضای شورا کدام یک جرات تعدیل 100 نفر را دارد با توجه به وضعیت کشور که دستگاه‌های امنیتی تاکید می‌کنند در این حوزه ورود پیدا نکنیم تا باعث اغتشاش و موضوعات دیگر نشویم.