فرمانداری نور و استانداری مازندران شفاف‌سازی کنند

ماجرای انتخاب شهردار ایزدشهر

ساری-خبرنگار حرف| در هفته های اخیر، مساله انتخاب شهردار شهر ایزدشهر شهرستان نور به اخبار محفلی رسانه ها تبدیل شده است.

ساری-خبرنگار حرف| در هفته های اخیر، مساله انتخاب شهردار شهر ایزدشهر شهرستان نور به اخبار محفلی رسانه ها تبدیل شده است.

ایزدشهر از شهرهای استان مازندران که در هفت کیلومتری شرق شهرستان نور و هشت کیلومتری غرب شهرستان محمودآباد واقع شده‌است. این شهر، در بخش مرکزی شهرستان نور در کنار دریای خزر قرار دارد و براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، هفت هزار و ۴۳۹ نفر جمعیت دارد. ایزدشهر را شهری متمول و دارای اراضی بسیار مستعد برای ساخت و ساز جنگلی و ساحلی می شناسند و اشتیاق تهرانی ها به این شهر زبانزد است. از همین روست که اقبال به ساخت و ساز لوکس و لاکچری و بورس بازی زمین در این منطقه بسیار بالاست.

علی اصغر مسلم پور آخرین شهردار این است که در مهر 1400  به عنوان شهردار ایزدشهر انتخاب شده است.

 

ماجرای برکناری مسلم پور

 

گفته می شود بازپرس یکی از شعبات دادگستری استان مازندران در ساری، برای مسلم پور قرار نظارت قضایی صادر می کند و از شورای شهر می خواهد که وی را تعلیق کرده و اجازه دهند که به پرونده وی رسیدگی شود. شورای اسلامی شهر ایزدشهر نیز وی را برکنار و نام جدیدی را به عنوان شهردار این شهر انتخاب می کند که حواشی بسیاری داشته است. تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر ایزدشهر، از فشارها برای انتخاب فضل الله حسینی پور(برادر استاندار سابق مازندران و معاون فعلی رئیس جمهور) به عنوان شهردار حکایت دارد. اعضای 5 نفره شورای اسلامی شهر ایزدشهر با ترکیب سه به دو وی را انتخاب کرده اند که پس از بررسی فشارهای افکارعمومی حالا ترکیب سه به دو به ضرر حسینی پور شده است و اعضا رای خود را پس گرفته اند.

از سویی نیز بازپرسی که برای مسلم پور قرار نظارت قضایی صادر کرده بود، این قرار را لغو کرده است و به این ترتیب مسلم پور می تواند بر سر شغل خود حاضر باشد، در حالی که قبل از این ماجرا نیز برکناری مسلم پور با این حکم قضایی مستند نبوده و از این جهت دادگستری استان نسبت به ورود به این پرونده اقدام کرده و آن را لغو کرده است.

حالا اینکه چرا یک حکم قضایی نامفهوم برای شهردار ایزدشهر صادر شده، شورای شهر به این سرعت از حمایت شهردار دست کشیده و برایش جایگزین انتخاب کرده، اینکه چرا اعضای شورای شهر ایزدشهر به سرعت رای خود را پس گرفته و از حسینی پور نیز دست کشیده اند نشان از جدالی سخت بر سر انتخاب شهردار این شهر دارد.

 

نام حسینی پور در لیست فساد گسترده مدیران دولتی نور

 

این اولین بار نیست که نام فضل الله حسینی پور برای نخستین بار در رسانه ها شنیده می شود. در سال 98 رئیس کل دادگستری استان مازندران، در خبری که در اختیار رسانه ها قرار گرفته، از محکومیت قطعی 5 نفر از مدیران دولتی خبر داده است. خبرگزاری جمهوری اسلامی از تیتر “حکم محکومیت چند مسئول اداری سابق شهرستان نور صادر شد” و خبرآنلاین نیز “فساد گسترده مدیران دولتی‌ در شهر نور با ۲۵ سال زندان کیفر داده شد” را برای این خبر انتخاب کرده است.

حجت الاسلام محمد صادق اکبری رئیس وقت دادگستری استان مازندران گفته است: حکم قطعی مسئولان سابق اداری شهرستان نور از جمله فرمانداری، بخشداری، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن که با اخذ رشوه و دریافت‌های غیرقانونی از افراد متقاضی دریافت مجوز ساخت و تغییر کاربری، مبادرت به تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز می‌کردند، صادر شد.

رئیس کل وقت دادگستری استان مازندران با اشاره به نقش مهم و اثر گذار دادستان شهرستان نور و همکاری و پیگیری سربازان گمنام امام زمان (عج)، درشناسایی افراد خاطی بیان کرد: با تلاش، سرعت و دقت در رسیدگی همکاران قضایی شعب رسیدگی کننده در این پرونده، هفت نفر به جزای نقدی جمعا به میزان بیش از ۳۶ میلیاردو ۱۵۲ میلیون ریال و تحمل ۲۵ سال حبس و انفصال موقت از خدمات دولتی و تحمل ضربات شلاق محکوم شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: علی اکبر مرزی رئیس سابق شورای شهرنور عضو فعلی شورای هندومرز و مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاری نور، فضل الله حسینی پور بخشدار وقت مرکزی نور، ایرج قلی پور بازنشسته بخشداری و مشاور بخشدار، حسین خاکپور رئیس سابق  جهاد کشاورزی، مجید قربانی کارشناس بنیاد مسکن، بیت الله کلارستاقی(کارچاق‌کن) و علی کلارستاقی(کارچاق کن) محکومان این پرونده هستند.

اکبری اظهار کرد: این افراد، متاسفانه با اخذ و دریافت رشوه و دریافت‌های غیرقانونی و غیرمشروع از افراد متقاضی دریافت مجوز ساخت و تغییر کاربری مبادرت به تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در ده‌ها قطعه حدود ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی در منطقه نور کرده و این اراضی را تبدیل به شهرک‌های مسکونی و یا واحدهای ویلایی و آپارتمان کرده اند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران افزود: با بررسی حدود ۹۰ پرونده اقراری، مشخص شد که تمامی موارد، قطعات بین ۱۰۰ تا هزار متر خارج از بافت روستا واقع شده که متهمان با اخذ رشوه نسبت به صدور پروانه ساختمانی خلاف واقع اقدام کردند.

وی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در یک نمونه در روستاهایی بنام گنج یاب و دارجار، ویلاهای ساخته شده در اراضی کشاورزی توسط افراد غیربومی، بیشتر از منازل افراد بومی در آن روستا است.

 

فرمانداری نور و استانداری مازندران شفاف سازی کنند

 

سخنان محفلی حکایت از فشارهای بسیار برای انتخاب حسینی پور به عنوان شهردار ایزدشهر دارد، با وجود مطرح شدن نام وی و خبر رئیس کل دادگستری مازندران مبنی بر محکومیت قطعی وی در پرونده های مطروحه و نیز اذعان اعضای شورای شهر مبنی بر فشارهای وارده برای انتخاب وی، بهتر است فرمانداری نور و استانداری مازندران درباره روند بررسی صلاحیت حسینی پور برای انتخاب ایزدشهر و نیز حکم قضایی مسلم پور و روند انتخاب شهردار جدید ایزدشهر به افکارعمومی پاسخ دهند. روندی که بیش از گذشته به شفاف سازی نیاز دارد.