افتتاح‌های صوری دامن‌گیر راه و شهرسازی مازندران؛

ماجرای افتتاح فرمالیته مسکن ملی آمل

ساری-خبرنگار حرف | بعد از اینکه دادستانی و دادگستری مازندران از افتتاح ناقص پل فرح آباد شهرستان ساری جلوگیری کردند و ایمن‌سازی و اتمام پروژه را خواستار شدند، این بار افتتاح صوری در مسکن ملی دامن گیر اداره کل راه و شهرسازی مازندران شده است.

ساری-خبرنگار حرف | بعد از اینکه دادستانی و دادگستری مازندران از افتتاح ناقص پل فرح آباد شهرستان ساری جلوگیری کردند و ایمن‌سازی و اتمام پروژه را خواستار شدند، این بار افتتاح صوری در مسکن ملی آمل دامن گیر اداره کل راه و شهرسازی مازندران شده است.

طی هفته گذشته، بنری جالب بر سر در پروژه مسکن ملی آمل از سوی صاحبان این واحدها نصب شده است: ما اعضای پروژه مسکن ملی ولایت 8 آمل نسبت به افتتاح صوری و فرمالیته این پروژه معترض شدند.

تیرماه امسال، مراسم بهره برداری تجمیعی 531 واحد طرح نهضت ملی مسکن استان مازندران به میزبانی شهرستان آمل برگزارشد. مسکن مهر 50واحدی ولایت شهرستان آمل میزبان این افتتاح تجمیعی بود، حالا با گذشت کمتر از یک ماه از این افتتاح، صاحبان این واحدهای مسکونی در تجمعی اعلام کرده اند که پیمانکار مربوطه واحدهای آنان را تحویل نمی دهد.

طی هفته گذشته، بنری جالب بر سر در پروژه مسکن ملی آمل از سوی صاحبان این واحدها نصب شده است: ما اعضای پروژه مسکن ملی ولایت 8 آمل نسبت به افتتاح صوری و فرمالیته این پروژه معترض بوده و بعد از 5 سال انتظار و خستگی ناشی از اجاره نشینی تحویل هرچه سریعتر آن را خواستاریم.

صاحبان این واحدهای مسکونی که از هفته گذشته در ساختمان نیمه کاره تجمع کرده و شب را آنجا مانده و حاضر به ترک آنجا نیستند، می گویند: ما جمعیت 50 خانواری هستیم که سال 97 ثبت نام برای مسکن ملی ثبت نام کردیم.

این پروژه سال 98 کلنگ خورد و ما با آورده 160 میلیون تومان و وام 110 میلیون تومان، 40 میلیون تومان را به صورت اقساط واریز کردیم. تا کنون 450 میلیون تومان واریز کرده ایم که با احتساب وام پرداختی مجموعا 550 میلیون تومان پرداخت کرده ایم. در سال 98 هزینه ساخت هر مسکن بسیار پایین تر از امروز بود ولی سازندگان هزینه به روز را از ما طلب می کنند که در استطاعت ما نیست.

در حالی که بسیاری معتقدند که کار اصولی و منظم و دارای اشکال قانونی مستند، در ساخت پروژه ها به ویژه پروژه های مسکن که در ارتباط با مردم قرار دارد، باید مدنظر مسئولان قرار داشته باشد، افتتاح صوری برخی واحدهای مسکن ملی و بعضا افتتاح ناقص بسیاری از این پروژه در کنار تلخ کامی شهروندان از سیاست های دولت و نظام، ضررها و زیان های جبران ناپذیری را به لحاظ مالی و روانی برای این شهروندان به همراه آورده است.

حالا فرمانداری آمل و اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران باید نسبت به وضعیت ایجاد شده برای شهروندان آملی پاسخگو باشند.