معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران تاکید کرد:

لزوم توسعه خدمات مبتنی بر اینترنت در مازندران

حرف آنلاین: معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت: توسعه خدمات مبتنی بر اینترنت با اولویت رضایت‌مندی مردم ضرورت دارد، اجرای کامل طرح فیبر نوری در این راستا موثر است.

احمد محبی در نخستین جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری در استان، با تاکید بر لزوم توسعه خدمات مبتنی بر اینترنت با اولویت رضایتمندی مردم، اظهار کرد: بنابر فرموده مقام معظم رهبری شبکه ملی اطلاعات باید در بستری با خدمات ارزان راحت و پرسرعت برای عموم مردم شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت از سهم خویش در بحث فیبر نوری و درآمد حاصل آن گذشت کرد و آن را به اپراتورها واگذار کرد، افزود: این کار با هدف توسعه و تقویت فیبر نوری بدون مشکل صورت گرفت.

محبی عنوان کرد: دولت الکترونیک و هوشمندسازی از اولویت‌های دولت استانداری و استاندار است که در دستور کار استانداری با اولویت قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران تاکید کرد: استانداری مازندران حمایت از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت و خدمت‌رسانی به طرح‌ فیبر نوری را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول به جمعیت شناور مازندران اشاره کرد و خواستار ارائه خدمات متمایز به مردم شد و تشکیل کارگروه‌های دو یا سه ضلعی با همراهی ادارات مرتبط در راستای اجرای طرح فیبر نوری را ضروری دانست.

ضرورت همکاری موسسات عمومی غیردولتی با اپراتورهای مخابراتی

در ادامه سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، مازندران را استانی استراتژیک دانست و تاکید کرد: طبق قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه موسسات عمومی غیردولتی مکلف به همکاری با اپراتورهای مخابراتی هستند.

اسماعیل اعزی اعلام کرد: سهم ایران از بهرهمندی از شبکه ثابت تنها ۲۸ درصد است که در مقابل اروپا حدود ۴۲ درصد عقب است، از طرفی متوسط مصرف ماهانه خطوط اینترنت ثابت در ایران ۴۰ گیگابایت ولی در اروپا حدود ۲۰۰ گیگابایت است، متوسط مصرف ماهانه اتصال موبایل ۱۰ گیگابایت یعنی دوبرابر اروپا است.

وی در پایان با بیان اینکه طبق هدف‌گذاری این طرح باید ۸۰ درصد خانواده‌ها تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرند، گفت: در این خصوص با وزارت نیرو رایزنی انجام شد تا از بستر انتقال هوایی این وزارت استفاده شود.

گفتنی است؛ نخستین جلسه کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری در استان مازندران با حضور شهرداران ۲۲گانه، مخابرات و مدیران شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ثابت آسیاتک و صبانت در استانداری مازندران برگزار شد.