لزوم توجه به دپیلماسی اقتصادی در مازندران

استاندار مازندران گفت: بهره‌برداری هدفمند و عملیاتی شدن ظرفیت‌های استان با استفاده از پتانسیل دیپلماسی اقتصادی ایران در کشورهای حاشیه دریای خزر می‌تواند منجر به شتاب بخشیدن به صادرات محصولات تولیدی مازندران توسط بخش خصوصی شود. سید محمود حسینی پور که در گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه با حضور رئیس جمهور […]

استاندار مازندران گفت: بهره‌برداری هدفمند و عملیاتی شدن ظرفیت‌های استان با استفاده از پتانسیل دیپلماسی اقتصادی ایران در کشورهای حاشیه دریای خزر می‌تواند منجر به شتاب بخشیدن به صادرات محصولات تولیدی مازندران توسط بخش خصوصی شود.

سید محمود حسینی پور که در گردهمایی روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همسایه با حضور رئیس جمهور و استانداران مرزی شرکت کرده بود، در این خصوص گفت: این نشست در راستای توسعه روابط اقتصادی با کشورهای منطقه اوراسیا برگزار شد.

نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد: در این نشست نقش مازندران در رونق و رفع موانع صادرات و واردات از کشورهای این حوزه جغرافیایی تحت عنوان دیپلماسی اقتصادی بررسی و راهکارهای لازم اتخاد شد.

وی با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی راهی موثر در راستای افزایش رشد و شکوفایی اقتصادی و مقاوم کردن اقتصاد کشور در برابر تحریم‌های اقتصادی است، گفت: بهره‌برداری هدفمند و عملیاتی شدن ظرفیت‌های استان با استفاده از پتانسیل دیپلماسی اقتصادی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای حاشیه دریای خزر می تواند منجر به شتاب بخشیدن به صادرات محصولات تولیدی مازندران توسط بخش خصوصی شود.

حسینی پور با اشاره به اینکه تحقق دیپلماسی اقتصادی سبب می‌شود جابجایی سرمایه، تکنولوژی و تخصص در کشور بالا ‌رود، تاکید کرد: به همین دلیل دیپلماسی اقتصادی و توجه به همسایگان در اولویت برنامه دولت و وزارت امور خارجه قرار گرفت.