دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران تاکید کرد؛

لزوم تبدیل گشت ارشاد در خیابان‌ها به گشت ارشاد مسئولان

حرف آنلاین: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مازندران گفت: امروز اصلاح امور در ابتدا باید در دستگاه‌های حاکمیتی پیش قدم باشند، از این رو گشت ارشاد باید تبدیل به گشت ارشاد مسئولان شود.

مهرداد محمدی در نشست خبری به‌مناسبت پیش رو بودن ایام محرم و دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر‌ با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: بحث صرورت اجرایی امر به معروف و نهی از منکر بر کسی پوشیده نیست، باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا همه مردم در این فریضه الهی مشارکت کنند.

وی لازمه حیات طیبه اسلامی را رفع مشکلات مادی و معنوی و ترویج فریضتین راهبردی امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: مقابله با منکرات و دعوت به معروفات لازمه جامعه اسلامی و قرآنی است.

مطالبه‌گری آگاهانه زمینه اصلاح امور در همه بخش‌ها 

محمدی یادآور شد: مطالبه‌گری آگاهانه زمینه اصلاح امور در همه بخش‌ها محسوب می‌شود، به همین منظور شعار محوری ما برای محرم امسال شعار محوری (ملت حسینی، مطالبه‌گری آگاهانه و تبیین مجاهدانه) را انتخاب کردیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مازندران گفت: بحث آموزش آمرین به معروف و ناهیان از منکر یکی از مباحث جدی است که در چند سطح پایه (عمومی)، تخصصی برای ضابطین و آموزش محلات و مساجد در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول تاکید کرد: تبیین موضوعات مختلف جامعه در هیئات مذهبی در دهه اول محرم ضرورت دارد، بحث حجاب و عفاف نیز یک فوریت بوده و نیاز به توجه ویژه‌ای دارد، از این رو توجه جدی مسئولان امر از سوی مصوبات قانونی اعم از ۸۲۰ شورای فرهنگی که ناظر بر اجرای حجاب و عفاف در همه دستگاه‌های حاکمیتی است، ضرورت دارد.

وی عنوان کرد: در فضای مجازی هشتگ (مردم مطالبه‌گر و همه مسئولیم) را درنظر گرفتیم و انتظار داریم که مردم هم خوب بشناسند و هم تذکر بدهند، نیروی انتظامی که عامل اقتدار در حوزه اخلاقی و اجتماعی است نیازمند حمایت همه مردم است، هدفمان ارتقای گشت ارشاد از خیابان‌ها به گشت ارشاد مسئولان است.

تلاش غرب برای ترویج سبک زندگی غربی

محمدی با اشاره به تلاش غرب برای ترویج سبک زندگی غربی، یادآور شد: دشمن می‌خواهد ما پیاده نظام او باشیم، لذا باید از نیروهای مردمی بخواهیم بیدار باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مازندران همچنین گفت: دشمن با تحت تاثیر قرار دادن حوزه اقتصادی تلاش زیادی کرده و همچنین سعی شده در این حوزه فساد را ترویج بدهد که مردم و نیروهای مقابله با اخلالگران فساد در مقابله با آن ایستادند.

این مسئول تاکید کرد: در سال جاری تحقق شعار سال باید در دستور کار قرار بدهد، مسئولان باید کمک کنند تا نخبگان به سمت شرکت‌های دانش بنیان هدایت شده و رونق تولید و اشتغال آفرین صورت بگیرد.

وی به روزشمار دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر به شرح زیر اشاره کرد؛

*روز اول(شنبه هشتم مرداد ماه)؛ نظارت همگانی و تعالی اجتماعی

*روز دوم(یکشنبه نهم مرداد ماه)؛ رسانه معروف گستری و منکرزداییی 

*روز سوم(دوشنبه دهم مرداد ماه)؛ دختران مکتبی زیست عفیفانه

*روز چهارم(سه شنبه یازدهم مرداد ماه)؛ مسجد بستر تربیت آمرین به معروف و ناهیان منکر 

*روز پنجم‌(چهارشنبه دوازدهم مرداد ماه): نهی از اشرافی‌گری امر به خدمتمحوری مسئولان 

*روز ششم(پنجشنبه سیزدهم مرداد ماه)؛ امر به معروف و نهی از منکر آموزش محور و آگاهانه

*روز هفتم(جمعه چهاردهم مرداد ماه)؛ خانواده، پرورش تفکر نقاد

*روز هشتم(شنبه پانزدهم مرداد ماه)؛ جوان، پرسشگری و مطالبه‌گری 

*روز نهم(یکشنیه شانزدهم مرداد ماه؛) حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر 

*روز دهم(دوشنبه هفدهم مرداد ماه)؛ نهضت حسینی قیام برای حاکمیت اسلام و نفی طاغوت

گفتنی است؛ تشکل‌های مردم نهاد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در استان با کسب مجوز از ستاد امر به معروف و نهی از منکر به کمک ستاد آمده و به ترویج فریضتین می‌پردازند، که تعدادی از آن ها در این جلسه حضور داشته و گزارش عملکرد خود را در طی یک سال گذشته ارائه دادند.