لزوم ایجاد ثروت به‌جای مصرف‌گرایی

حرف آنلاین:رئیس خانه صنعت و معدن مازندران و بانی برگزاری همایش روز صنعت و معدن بر لزوم ایجاد ثروت به‌جای مصرف‌گرایی گفت: باید در اولین فرصت کاری کنیم که سرمایه اجتماعی به جای خود برگردد، از طرفی، ما دیپلماسی اقتصادی کارآمد نداریم. مجتبی رضوی با بیان اینکه ما الان با تورم حدود ۵۰ درصدی مواجه […]

حرف آنلاین:رئیس خانه صنعت و معدن مازندران و بانی برگزاری همایش روز صنعت و معدن بر لزوم ایجاد ثروت به‌جای مصرف‌گرایی گفت: باید در اولین فرصت کاری کنیم که سرمایه اجتماعی به جای خود برگردد، از طرفی، ما دیپلماسی اقتصادی کارآمد نداریم.

مجتبی رضوی با بیان اینکه ما الان با تورم حدود ۵۰ درصدی مواجه هستیم، اظهار کرد: همچنین شاهد کسری حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی و رکود بسیار چشمگیر در سال جاری هستیم میانگین رشد اقتصادی ما تقریبا صفر بوده است.

وی افزود: با این شرایط شاهد محو کردن بخش متوسط خواهیم بود با کرونا و یک سری فجایع زیست‌محیطی دست به گریبان هستیم، گرانی داریم که با نظارت و ورود دوستان بسیجی هم اتفاقی نخواهد افتاد از زمان پیروزی انقلاب تا‌کنون ما با این فرآیند مشکل داریم.

رضوی با اشاره به بحث مهم کاهش سرمایه اجتماعی، خاطرنشان کرد: باید در اولین فرصت کاری کنیم که سرمایه اجتماعی به جای خود برگردد، حرف‌های ناامیدانه با توضیح شرایط فرق دارد بنده شرایط را شرح دادم ولی اصلا ناامید نیستم چون به شدت اعتقاد دارم که ما میتوانیم شرایط را تغییر بدهیم.

رئیس خانه صنعت و معدن مازندران بر لزوم ایجاد ثروت به‌جای مصرف‌گرایی تاکید کرد: در این بحث بخش خصوصی فراموش شده گرچه در آمار شاهد سهم ۲۰ درصدی بخش خصوصی هستیم ولی عملا این میزان نیست.

این مسئول ادامه داد: ما یک بانک مرکزی داریم که هیچ استقلالی ندارد و معمولا ملعبه دست حاکمیت است، وقتی میگوییم نداریم راه حل دارد، باید حل شود، ما باید به‌جای خصوصی‌سازی عمومی‌سازی کنیم ولی ما این سرمایه را به‌صورت رانتی منتقل می‌کنیم‌.

وی با بیان اینکه ما دیپلماسی اقتصادی کارآمد نداریم، عنوان کرد: در حوزه نظام تامین مالی فقط به بانک چسبیدیم، بازار سرمایه را که در کل دنیا پول بی‌سود می‌دهد حذف کردیم.

رضوی یادآور شد: در مازندران شاهد فرهنگ کاتالوزی هستیم یعنی سازمان فنی و حرفه‌ای به ما نیروی ماهر نمی‌دهد، از نظر ما صنعت‌گران همه اینها راه حل دارد.

رئیس خانه‌ صنعت و معدن مازندران ادامه داد: اول باید باورمان را نسبت به هم عوض کنیم، “شاید خیلی درس‌خوانده باشید ولی متخصص تر از ما نیستید” این را اگر باور کنید آنوقت ما را هم کنار خودتان قرار می‌دهید.

این مسئول با اشاره با اینکه کوچکترین واحد صنعتی چک میلیونی کشیده اما قویترین مدیر کشور به‌نظر من فقط چک حقوق کشیده، تاکید کرد: اصلا طعم تلاطمات اقتصادی را حس نکردند، اعتقاد ما این است که به سراغ کسانی برویم که بلدند مسئله را حل کنند و آن‌ها را وارد کارزار کنیم.

وی با بیان اینکه دوستانی که راس امور هستند تقریبا امتحان خود را پس دادند، ۴۳ سال است مشغول به‌کار هستند، گفت: خوشبختانه ما در حال حاضر استانداری پای کار داریم که اشتیاق حل و فصل برخی از مسائل ما را دارد ما هم اعلام می‌کنیم دوستان ما میتوانند در خصوص افزایش ارزش افزوده در کشور کمک کنند.

رضوی ضمن تقدیر از تیم مستقل اقتصادی در استانداری مازندران و سازمان صمت، اذعان داشت: ما ۲۶ منتخب داریم که نماینده مجموعه ۲ هزار و ۵۰۰ تایی صنعت و معدنی مازندران مشغول فعالیت هستند.