قائم‌شهر به گردشگری هوایی پاراگلایدر پیوست

قائم شهر – خبرنگار حرف: جاذبه‌های تاریخی و گردشگری قائم‌شهر، نوازشگر چشمان مسافران نوروزی است. جاذبه‌های تاریخی و گردشگری با قدمت پنج هزار ساله شهرستان قائم‌شهر استان مازندران، چشم مسافران نوروزی مشتاق دیدن صحنه‌های زیبا را خیره می‌کند. قائم‌شهر، با کشف شهر باستانی پنج هزار ساله، در تپه گردکوه به عنوان یکی از شهرهای کهن […]

2

قائم شهر – خبرنگار حرف: جاذبه‌های تاریخی و گردشگری قائم‌شهر، نوازشگر چشمان مسافران نوروزی است. جاذبه‌های تاریخی و گردشگری با قدمت پنج هزار ساله شهرستان قائم‌شهر استان مازندران، چشم مسافران نوروزی مشتاق دیدن صحنه‌های زیبا را خیره می‌کند.

قائم‌شهر، با کشف شهر باستانی پنج هزار ساله، در تپه گردکوه به عنوان یکی از شهرهای کهن و با قدمت مازندران بشمار می‌رود و در مسیر دو جاده ترانزیتی و مواصلاتی استان مازندران به استان تهران و دیگر استان‌های کشور یعنی جاده‌های فیروزکوه و هراز، قرار دارد.

محسن باستانی رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قائم‌شهر در گفت و گو با حرف مازندران، اظهار کرد: برای استقبال از مسافران سه کمپ نوروزی در پارک سراج، پارک شهید ابراهیمی و پارک سیارود دایر و ۶ مدرسه با ظرفیت بیش از صد نفر  پذیرای مسافران نوروزی است.

باستانی افزود: در شهرستان قائم‌شهر حدود سه هتل آپارتمان و یک مهمانپذیر آماده پذیرایی از مسافران هستند.

وی تصریح کرد: تا کنون هتل مازرون از ۵۹ مسافر و هتل ماسوله ۶۸ نفر و هتل آپارتمان میلاد حدود ۱۱۸ نفر و ارجمند ۹۸ مسافر را پذیرش کرد و آموزش و پرورش تا کنون هزار و ۱۷۶ نفر و اقامتگاه‌های چادر مسافرتی حدود ۲۱ هزار و ۹۰ نفر و پارک جنگلی تلار ۳۳ هزار و ۲۵۰ نفر و پارک سراج ۴۶ هزار و ۹۵۰ نفر و سید ابوصالح هشت هزار و ۷۵۰ نفر مسافر را را پذیرا شدند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قائم‌شهر، یادآور شد: تا کنون ۱۳۴ بازدید نظارتی از طریق اداره بهداشت، اماکن، بازرگانی، تعضیرات حکومتی انجام شد که تا کنون مشکلی وجود نداشت.

این مسئول، افزود: نمایشگاه صنایع دستی نوروزی نیز از تاریخ ۲۳ اسفند سال گذشته در ساختمان قدیم شهرداری برگزار و در روز ۵ فروردین ماه امسال به پایان رسید.

وی عنوان کرد: با توجه به آنکه در ستاد تسهیلات سفر مقرر شد تا اقدامات جدیدی انجام شود، به همین منظور تیم آفرود در سطح شهرستان تو هایی دایر کردند و از آنجایی که شهرستان قائم‌شهر بیشترین ظرفیت ماشین‌های آفرود را در سطح استان دارد با هیئت اتومبیل رانی آفرود و سافاری نشستی برگزار شد و تور آفرود و سافاری در منطقه جنگلی چپی و گل‌افشان در طی چهار مرحله برگزار شد.

باستانی تصریح کرد: از آنجایی که برگزاری تورهای آفرود و سافاری در مرحله نخست دارای نواقصی بود اما در حال رفع این نواقص و برگزاری چنین تورهایی در طول سال هستیم.

وی گفت: پرواز پاراموتور در شهر ارطه آغاز شد و تورهای پاراموتور نیز در آنجا مستقر شدند که امیدواریم بتوانیم اینجا را پایگاه هوایی خود در سطح شهرستان قرار دهیم و هدفمان نیز برای جذب گردشگر و نگهداری مسافران در سطح شهرستان است و همگان به دنبال اسکان موقت مسافران هم در مناطق روستایی و نیز در مناطق شهری هستیم.