فیروزآبادی: لزوم ایجاد پلتفرم‌های داخلی برای مدیریت فضای مجازی

حرف آنلاین: دبیر شورای عالی فضای مجازی خواستار تغییر نگاه دستگاه‌های اداری در حوزه ایجاد پلتفرم‌های داخلی برای صیانت از فضای مجازی و مدیریت آن با هدف بومی‌سازی و عدم وابستگی به نسخه‌‌های خارجی شد.

ابوالحسن فیروزآبادی در جلسه شورای اداری استانداری مازندران، با بیان اینکه صاحبان پلتفرم‌های مجازی سربازان جنگ نرم هستند، اظهار کرد: کسانی که طبق برنامه‌هایی میتوانند زندگی کاربران خود را شکل‌دهی کنند، از این رو جای خالی این ظرفیت نباید در کشور احساس شود تا نیروهای ما در دایره پلتفرم‌های خارجی قرار نگرفته و نیازهای مادی، معنوی و آموزشی آن توسط پلفترم‌های خارجی تامین نشود.

وی با اشاره به اینکه دولت‌ها به پلتفرمی برای خدمت به مردم تبدیل شده و معرفی میشوند، افزود: به این معنا که پلتفرمی با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی طراحی شود که همبستگی ملی را به دنبال دارد.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: متاسفانه در دولت نه تنها شاهد عدم تسهیل حضور مردم در فضای مجازی نیستیم بلکه بی تفاوتی‌هایی نیز وجود دارد؛ نبود آن موجب عدم مدیریت فعالیت شهروندان در حوزه‌های مختلف و بهبود آن خواهد بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه خلا حرکتی برای تقویت نظام آموزشی در کشور توسط بخش دولتی یا خصوصی توانمند احساس میشود، اضافه کرد: نبود قانون و پلتفرم مشخص احساس می‌شود‌‌.

فعالیت ۲میلیون و ۴۰۰ هزار صفحه اقتصادی در اینستاگرام

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار صفحه کاربری اقتصادی در اینستاگرام وجود دارد؛ در حالی که تعداد واحدهای صنفی در کشور به دو میلیون نمیرسد، اگر برای این تعداد پلتفرمی با هدف حمایتی تدوین شود علاوه بر مشخص شدن هویت واقعی این کاربران به توسعه اقتصاد جهانی که با یک نوع انفجار مشاغل مواجه است کمک خواهیم کرد‌.

وی گفت: دولتهای توسعه یافته برای توسعه تجهیزات سخت افزاری میلیاردها هزار دلار هزینه می‌کنند و این تجهیزات توسط مردم آن کشور داخلی سازی شود ما اکر در ساختار اداری این کار را انجام دهیم فقط مصرف کننده و پیرو سبک غربی‌ها در این بخش خواهیم شد از این رو توجه به بخش‌های مثبت این حوزه ضرورت دارد.