فوت ۲۵ نفر براثر حوادث کار در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به افزایش ۳۲ درصدی مرگ ناشی از حوادث کار در استان گفت: امسال ۲۵ نفر براثر حوادث کار جان باختند. علی عباسی اظهار داشت: در سه ماه اول سال جاری ۲۵ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه بامدت […]

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به افزایش ۳۲ درصدی مرگ ناشی از حوادث کار در استان گفت: امسال ۲۵ نفر براثر حوادث کار جان باختند.

علی عباسی اظهار داشت: در سه ماه اول سال جاری ۲۵ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه بامدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در سه‌ماهه سال جاری بیشترین آمار تلفات حوادث کار در شهرستان‌های ساری با شش، نور با چهار، چالوس و قائم‌شهر هرکدام با ۳ مورد فوتی ثبت‌شده است، همچنین بیشترین آمار تلفات در اردیبهشت با ۱۲، خردادماه با ۹و فروردین با چهار فوتی گزارش‌شده است.

عباسی یادآور شد: از مجموع فوت‌شدگان ۲۰ نفر متأهل و مابقی مجرد هستند. همچنین تعداد ۳ نفر از فوت‌شدگان ناشی از حوادث کار دارای ملیت غیر ایرانی (افغان) هستند و سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۹مورد دارای بیشترین فوتی و بیش از ۶۱ سال با ۲ فوتی کمترین آمار را داشتند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سه‌ماهه سال جاری دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به اصابت جسم سخت با ۷، سقوط از بلندی با ۶، سوختگی با ۵، برق‌گرفتگی با ۴ و سایر موارد هم با ۳فوتی است.

وی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد ۲۱۲ نفر مصدوم شامل ۲۰۲ مرد و مابقی زن ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد افزایش داشت.