فقر در حال حاضر در جامعه بیداد می‌کند

امام جمعه مرکز مازندران با تاکید بر رسیدگی دولت به مشکلات اقتصادی مردم گفت: فقر در حال حاضر در جامعه بیداد می‌کند. آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه مصلی ساری اظهار کرد: تصویب لایحه و بودجه سال 97 در دولت کم‌کم شروع کرده است و مجلس شورای اسلامی در حال بودجه‌‌ریزی است. وی افزود: […]

امام جمعه مرکز مازندران با تاکید بر رسیدگی دولت به مشکلات اقتصادی مردم گفت: فقر در حال حاضر در جامعه بیداد می‌کند.

آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه مصلی ساری اظهار کرد: تصویب لایحه و بودجه سال 97 در دولت کم‌کم شروع کرده است و مجلس شورای اسلامی در حال بودجه‌‌ریزی است.

وی افزود: با توجه به حدیثی از امام صادق (ع) که فرمودند پیامبر در حالی که سالم بودند ولی احساس کردند که مرگش نزدیک است همه مردم را در مسجد مدینه فرا خواندند و از آنهایی که بعدها خلیفه و جانشین می‌شوند خواستند که همیشه به یاد خدا باشند و مبادا با مسلمین نامهربانی یا بی‌احترامی کنند به ضعفا رحم کنند به ناتوانان محبت داشته باشند.

امام جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه دولت مردان هم باید با توجه به فرموده پیغمبر و ائمه اطهار بیشتر به رفاه و آسایش و اشتغال مردم توجه کنند، تصریح کرد: تا با تصویب این قوانین سبب فقر نشوند و دلیل بر آن نشود که عده‌ای از دین برگردند.طبرسی با اشاره به سخنان پیامبر اسلام که فرمودند «مبادا در خانه مدیران و مسؤولان به روی مردم بسته باشدو آنها نباید از مردم فاصله بگیرند»، اضافه کرد: باید ارتباطی مستقیم بین مردم و مسؤولان وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندان با بیان اینکه با این شرایط اگر در بسته شود ثروتمندان فقیران را ‌می‌بلعند، چون دیگر کسی نیست که دست فقرا را بگیرد، خاطر نشان کرد: در نتیجه شکاف طبقاتی به‌وجود می‌آید و در پی آن همه چیز به هم می‌ریزد.

امام جمعه ساری با اعلام اینکه هر خلافی از سوی مدیران و مسؤولان سر بزند باید مورد محاکمه قرار گیرند، چرا که آنها باید به درد مردم توجه کنند، تصریح کرد: ما منکر مشکلات دولت نیستیم ولی عقیده داریم باید جوری برنامه‌ریزی کنند تا مردم از دین برنگردند، این‌ها دغدغه‌هایی بود که امام راحل نیز داشتند.

وی با تاکید بر اینکه به اینکه والیان حکومت باید تقوا داشته باشند، گفت: مسؤولان باید وعده‌های خود را عملی کنند زندگی فقیران را از این بدتر نکنند، در حال حاضر فقر بیداد می‌کند و مقام معظم رهبری نیز می‌دانند و سفارش کردند که در فصل بودجه‌ریزی با برنامه‌ریزی درست به فکر فقیران باشید.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دولت باید حداقل معیشت مردم را فراهم کند.

امام جمعه شهرستان ساری با اشاره به اینکه در زندگی اسلامی باید نفع برادران مورد توجه قرار گیرد و در پی آن به نفع خود توجه کنیم، افزود: فقر و نیازمندی در حال افزایش است و همه باید به فکر هم باشیم آن چنان که مردم در زلزله کرمانشاه نوع‌دوستی را به صورت ویژه به نمایش گذاشتند.

طبرسی با اشاره ضرورت توجه به بخش کشاورزی گفت: در سال گذشته کشاورزان در بخش مرکبات ضررهای بسیاری دیدند و دولت هم مقدار کمی کمک کرد اما در سال جاری اوضاع خیلی بد نیست.

وی گفت: قیمت عرضه مرکبات در بازارهای استان مازندران در حال حاضر بسیار پایین است و در این بین فقط دلالان سود می‌کنند که در شهرهای مختلف مرکبات را به قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند پس مجلس  شورای اسلامی باید چاره‌ای بیاندیشند چرا که کشاورزان گنجینه هستند و در تمام جهان به کشاورزان توجه ویژه‌ای به این قشر می‌شود.

امام جمعه ساری با بیان اینکه در کشورهای دیگر توجه همه جانبه مادی و معنوی به تولیدکنندگان می‌شود، افزود:  در کشور ما با وجود داشتن ظرفیت‌های تولیدی بالا توجه خاصی به این حوزه نمی‌شود در نتیجه دیری نیست که تولیدکنندگان دلسرد شوند و دست از کار بکشند.

وی در این زمینه ادامه داد: توجه به درد کشاورزان بسیار مهم است، هنوز برای کمک به کشاورزان و حمایت از آنها دیر نشده است، حکومت مردمی یعنی توجه به مردم که باید در این بخش برنامه‌ریزی شود.

طبرسی با اشاره به جنایت‌های آل‌سعود در یمن گفت: در حال حاضر مراکز مهم علمی، مدرسه، بیمارستان و قتل عام مردم گرسنگی و قحطی را بر یمن حاکم کرده است و صدای احدی در این بخش نیامده است.

وی با بیان اینکه تنها یک موشک سمت آل‌سعود پرتاب شد که آن را به ایران نسبت دادند، اظهار کرد: سوال اینجاست که چرا برای سرپوش گذاشتن از جنایات خودتان، از بین بردن مردم و مسلمانان، دیگران ایران را محکوم می‌کنند.خودتان باید سرزنش شوند و این اعمال را رها کنند.به گزارش فارس، نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه قدس برای مسلمانان مسئله حیثیتی است، افزود: این مسئله که برای حفظ و نگهداری رژیم صهیونستی با دستور ترامپ سفارت‌خانه این رژیم باید به قدس منتقل شود به هیچ وجه قابل قبول نیست، و باید در مقابل این شر ایستاد، فلسطینی‌ها باید قدس را حفظ کنند همه مسلمین باید دست به دست هم دهند.