فعالیتهای پژوهشی، اولویتِ دانشآموزان مازندرانی هر سه مقطع
معاون متوسطه آموزشوپرورش مازندران گفت: فعالیتهای پژوهشی دانشآموزان از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه را دربر میگیرد و مسابقات علمی، المپیادها و جشنوارههایی مانند جابربنحیان در مقطع ابتدایی و جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی، زیستفناوری، نانو، نجوم، مسابقات آزمایشگاهی، شناخت مغز و …. برخی از فعالیتهایی است که در این پژوهشسراها انجام میشود. اسفندیار نظری […]
معاون متوسطه آموزشوپرورش مازندران گفت: فعالیتهای پژوهشی دانشآموزان از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه را دربر میگیرد و مسابقات علمی، المپیادها و جشنوارههایی مانند جابربنحیان در مقطع ابتدایی و جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی، زیستفناوری، نانو، نجوم، مسابقات آزمایشگاهی، شناخت مغز و …. برخی از فعالیتهایی است که در این پژوهشسراها انجام میشود.
اسفندیار نظری از فعالیت 31 پژوهشسرای فعال در سطح استان خبر داد و گفت: برخی پژوهشسراها، بهعنوان قطبهای موضوعی مانند نانو ، زیستفناوری، سلولهای بنیادی و یا کدنویسی فعالیت میکنند بهعنوان نمونه در حوزه نانو 5پژوهشسرا، در حوزه زیستفناوری 10 پژوهشسرا و مدرسه، در حوزه پلاسما یک پژوهشسرا با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری تجهیز و مشغول فعالیت هستند.
معاون آموزش متوسطه ادارهکل آموزشوپرورش مازندران، فعالیت دانشآموزان در پژوهشسراها را همراستا با سند تحول بنیادین و باهدف استفاده از موقعیتهای یادگیری متنوع ارزیابی و خاطرنشان کرد: پژوهشسراها تکمیلکننده چرخه یادگیریهای مدرسه محسوب میشوند.
وی در ادامه گفت: در سال تحصیلی جاری تاکنون بیش از 2778نفر در جشنوارههای علمی و پژوهشی ثبتنام کردهاند و با توجه به تمدید مهلت ثبتنام تا پایان دیماه، انتظار میرود این تعداد افزایش یابد.
نظری افزود: در تعامل با ادارهکل نوسازی استان دو طرف بر تجهیز و توجه ویژه به پژوهشسراها تأکید کردند همچنین مقرر شد با تشکیل شبکه آزمایشگاههای فعال در آموزشوپرورش استان برای فعالتر شدن پژوهشسراها و حضور پژوهشگران اقدام گردد.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0