مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران؛

فرهنگ ایثار و شهادت یک سرمایه اجتماعی است

حرف آنلاین: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بعنوان یک سرمایه اجتماعی به شمار می رود و انتقال این فرهنگ برای نسل آینده ضروری است.

سعید کهن سال در یادواره شهدای روستای امره ساری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم، ترور، امنیت، وطن، منا و سلامت، هدف از برگزاری یادواره شهدا را اهتمام به معنویات و ارزش های اخلاقی و رفتاری شهدا دانست و گفت: امروز باید پیوند و ارتباط خود را با شهدا عمیق تر کرده و نورانیت شهدای عزیز را بیشتر لمس کنیم و خصوصیات آنان را سرمشق خود قرار دهیم.

وی افزود: شهدا دیگران را بر خود ترجیح می دادند و در تواضع، فروتنی و اخلاص بی نظیر بوده و علاقه ای به منفعت طلبی،مادیات و مسائل دنیوی نداشتند و هدف آنان حفط انقلاب و اثرگذاری آن بوده است.

کهن سال افزود: شهدا دیگران را بر خود ترجیح می دادند و در تواضع، فروتنی و اخلاص بی نظیر بوده و علاقه ای به منفعت طلبی،مادیات و مسائل دنیوی نداشتند و هدف آنان حفط انقلاب و اثرگذاری آن بوده است.

شهدا از جنس ایثار و شهادت و عاشورایی بودند

این مسئول با بیان اینکه شهدا از جنس عاشورایی بودند اظهار کرد: شهدای عزیز در صحنه های مختلف و میادین جنگ از خود شجاعت و رشادت نشان می دادند و امروز اندیشه ناب شهدا در فرهنگ ایثار و شهادت تجلی یافته است.

کهن سال با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت بسیاری از چالش ها، آسیب های اجتماعی و اخلاقی را از جامعه دور می سازد اذعان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت بعنوان یک سرمایه اجتماعی به شمار می رود و انتقال این فرهنگ برای نسل آینده ضروری است.

 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با اشاره به اینکه شهدا با جهادشان در شرائط سخت و دشوار و در میادین نبرد حق علیه باطل، آسایش را برای مردم ایجاد کردند اظهار کرد: اگر امروز در فضای آرامی به سر می بریم از برکت خون شهیدان است و این حداقل است که بگوییم مدیون شهدای عزیز هستیم.

کهن سال افزود: شهدا مظلومانه جان دادند و این وظیفه ما است تا از فرهنگ شهدا صیانت کنیم ، این شهدا بودند که ما را به مسیر رستگاری هدایت و رهنمون کردند و امروز به آنان بدهکار هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه کاربرد فرهنگ ایثار و شهادت این است که منجر به فضائل اجتماعی شود گفت: حفط فرهنگ ایثار و شهادت بسیاری از ناملایمات را از جامعه دور می سازد. کهن سال تصریح کرد: برای پاسداشت یاد و نام شهدا باید قرارگاه فرهنگی تشکیل شود و نمادهاي ایثار همچون المان و یادمان شهدا در جامعه ترویج پیدا کند.

ظلم ستیزی از نشانه های زنده بودن انقلاب

کهن سال حفط آرمان ها، ارزش های دینی، دستاوردها، روی آوری به فرهنگ ایثار و شهادت، ظلم ستیزی را از نشانه های زنده بودن انقلاب دانست و گفت: اگر امروز مراسمی به یاد شهدا، امام راحل و سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می کنیم این نشان دهنده علاقه مردم به شهید و شهادت است و این انسجام و یکپارچگی دشمن را نا امید می کند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: پیام ناله های شبانه مادران و همسران شهدا ، قدهای خمیده جانبازان عزیز روی ویلچر نشسته و نفس های سخت جانبازان شیمیایی این است که ما در جهان سربلند ماندیم و دارای عزت و اقتدار هستیم.

این مسئول وجود مقام معطم رهبری مد ظله العالی بعد از ارتحال امام ( ره ) را یک موهبت الهی دانست و گفت: بصیرت و درایت امام خامنه ای موجب شد تا داعشی های خبیث که تهدیدی برای مسلمانان به شمار می رفتند محو و نابود شوند.

وی تصریح کرد: شهدای مدافع حرم برای حفط حریم آل ا… در سوریه و در نبرد با داعشی ها این امنیت را برای مردم منطقه به ارمعان آوردند که در این محفل نورانی یک شهید مدافع حرم این روستای شهید پرور به نام حاج سید جواد اسدی مزین شده است.

کهن سال به نظام خدمت در بنیاد اشاره کرد و اذعان داشت: نگاه ما در امر خدمت رسانی به ایثارگران یک نگاه تکریم بر مبنای عزت و احترام و همیاری است.