فرج اله فتح اله پور و خلاصه عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران

حرف آنلاین : در فروردین ماه سال جاری با صدور حکمی از سوی میر کاظمی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، فرج اله فتح اله پور به سمت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران منصوب شد .

فرج اله فتح اله پور دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته عمران از دانشگاه امیر کبیر و دکترای مدیریت راهبردی است. وی در سال های مختلف در حوزه نظارت طرح های عمرانی، آب و معاون امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه ای  سازمان برنامه وبودجه کشور راعهده دار بود.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی مازندران در گزارشی شمار طرح های عمرانی نیمه تمام عمرانی استان را سه هزار پروژه اعلام کرد. فرج اله فتح اله پور با اشاره به چالش  رسوب طرح های نیمه تمام در استان خاطرنشان کرده بود که فرمانداری ها منابع مالی را به سمت تکمیل طرح های دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به بالا و اشتغال آفرین هدایت کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران تاکید کرد که مسئولان تا تکمیل شدن تمامی طرح های نیمه تمام از کلنگ زنی طرح جدید خودداری کنند . فتح اله پور با اشاره به  اعتبار هزینه ای و عمرانی چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سال گذشته مازندران گفته بود که ۴۹ درصد آن به دستگاه های اجرایی برای تکمیل طرح ها اختصاص یافته است .

وی با بیان این که یک هزار و ۳۶۳ طرح عمرانی در سال گذشته با همراهی دستگاه‌های اجرایی استان به بهره برداری رسید، تصریح کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی در کنار پیگیری برای تخصیص اعتبارات استانی به دنبال منابع مالی ملی باشند .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران همچنین بر ضرورت مدیریت یکپارچه در حوزه های مختلف کشاورزی مازندران تاکید کرد . فتح اله پور به نقش کشاورزی در توسعه اقتصاد تاکید کرد و افزود :  کشاورزی در نقش کلیدی در اقتصاد کشور داشته  و پیشنهاداتی برای رشد اقتصادی در این حوزه ارائه شد که باید محقق شود.

وی همچنین تغییر کاربری را تهدیدی جدی در مازندران برشمرد و اظهار داشت: تمامی دستگاه های اجرایی باید حساسیت های لازم در این خصوص داشته باشند.