فرآورده‌های لبنی در صدر کالا‌های صادراتی مازندران

فرآورده‌های لبنی از لحاظ ارزشی در صدر کالا‌های صادراتی مازندران قرار دارد. به گزارش حرف آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،ابراهیم یعقوبی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: بیش از ۱۸۲ میلیون دلار کالا به لحاظ ارزشی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه از مازندران صادر شده که ۲۹ درصد […]

فرآورده‌های لبنی از لحاظ ارزشی در صدر کالا‌های صادراتی مازندران قرار دارد.

به گزارش حرف آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،ابراهیم یعقوبی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: بیش از ۱۸۲ میلیون دلار کالا به لحاظ ارزشی از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه از مازندران صادر شده که ۲۹ درصد آن فرآورده‌های لبنی بوده است.

او گفت: مواد پلاستیکی، مواد معدنی، سیمان، فلزات معمولی و مصنوعات، اجزا و قطعات خودرو چوب و اشیای چوبی و زغال چوب، کیوی، آب میوه و … در رتبه‌های بعدی ارزش صادراتی کالا‌های استان بوده است.

یعقوبی گفت: این کالا‌ها به عراق، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، ترکیه، ازبکستان، آذربایجان، افغانستان، امارات، هند و … صادر شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات کالا از مازندران از ابتدای امسال تا آبان ماه در مقایسه با مدت مشابه پارسال به لحاظ وزنی ۴۹ درصد افزایش داشته است.