عقب ماندگی و مدیریت مالکانه، دو مشکل اصلی صنعت مازندران

ساری -خبرنگار حرف: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران مشکل صنعت مازندران را عقب ماندگی و مدیریت مالکانه دانست و اظهار کرد: سهم مدیریت مالکانه در مازندران بسیار بیشتر از سایر استان ها است، آن ها یاد گرفته اند خارج از سازمان، از یک مدیر کارآمد بهره ببرند. سید مجتبی رضوی افزود: مازندران فاقد […]

ساری -خبرنگار حرف: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران مشکل صنعت مازندران را عقب ماندگی و مدیریت مالکانه دانست و اظهار کرد: سهم مدیریت مالکانه در مازندران بسیار بیشتر از سایر استان ها است، آن ها یاد گرفته اند خارج از سازمان، از یک مدیر کارآمد بهره ببرند.

سید مجتبی رضوی افزود: مازندران فاقد استانداردهای عادی مدیریت تولید است و این باعث چالش در بازاریابی، فروش و تولید محصولات شده است.وی با بیان اینکه تولیدات مازندران از لحاظ کیفیت غالبا قابل رقابت با تولیدات داخلی هم نیست، اظهار کرد: در بازاریابی هم بحث مدیریت کاربردی را نمی دانیم و اصلا اجرا نمی کنیم.رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطر نشان کرد: دربخش فروش محصولات مازندران نیز بسیاری از استانداردها لحاظ نمی شود.

رضوی یکی از مهمترین بخش واحدها و تشکل های صنعتی را آموزش دانست و اظهار کرد: کلاس های آموزشی که بتواند باعث ارتقا مدیران واحدهای تولیدی در مازندران شود نداریم لذا شاهد فقر مدیریتی در مازندران هستیم.وی در ادامه گفت: اگر فقر مدیریتی ترمیم نشود یقینا شاهد از کار افتادن بسیاری از واحدهای صنعتی استان خواهیم بود.

رضوی دلیل این سوء مدیران را ماه حصل سیاست های کلان اقتصادی کشور دانست و اظهار کرد: اگر سیاست های کلان اقتصادی کشور بهبود یابد یقینا مدیران واحدهای تولید وقت بیشتری برای یادگری و کسب اطلاعات بیشتر قرار می دهند.