عامل اخاذی و هتک حیثیت در بهشهر در دام پلیس افتاد

فرمانده نیروی انتظامی بهشهر از شناسایی و دستگیری فردی که با ساخت تصویر غیر اخلاقی از هشت خانم جوان اخاذی کرده بود، ‌خبر داد.

به گزارش حرف آنلاین ؛ سرهنگ حسن عنایتی گنجی گفت : در پی مراجعه هشت نفر از شهروندان خانم به پلیس فتا شهرستان مبنی بر انتشار تصاویر ساختگی و غیر اخلاقی و اخاذی از آنان توسط فردی در فضای مجازی موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، ماموران پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته عامل این اقدام مجرمانه را شناسایی و در عملیات پلیسی متهم را دستگیر کردند.

فرمانده نیروی انتظامی بهشهر تصریح کرد : متهم که در ابتدا منکر اعمال مجرمانه خود بود، پس از مراجهه با ادله های پلیسی لب به اعتراف باز کرد و به انتشار تصاویر ساختگی و غیر اخلاقی از متهمان با قصد اخاذی از آنان اعتراف کرد.

وی از معرفی متهم به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست تا در نگهداری از اطلاعات خصوصی خود نهایت دقت را داشته باشند و از ثبت تصاویر و ویدئو با دستگاه‌های دیجیتالی دیگران خودداری یا از حذف آن مطمئن شوند زیرا ممکن است به دلیل سهل‌انگاری آن فرد، اطلاعات آنان در فضای مجازی منتشرشده و موجب سوءاستفاده سایرکاربران قرار گیرد.