ظرفیت بندر امیرآباد در توسعه صادرات محصولات کشاورزی و باغی مازندران به روسیه

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد بهشهر، این بندر را ظرفیت مهمی در توسعه محصولات کشاورزی و باغی استان مازندران به روسیه و کشورهای حوزه CIS اعلام کرد.

محمدتقی انزان‌پور در بازدید اعضای اتاق بازرگانی استان نیژنی نووگراد روسیه از بندر امیر آباد با اشاره به اینکه مراودات تجاری دو کشور ایران و روسیه از طریق بندر امیرآباد در سطح بالایی در چند سال اخیر قرار دارد، اظهار داشت: باید زمینه‌های مشترک همکاری با محوریت تأمین تجهیزات بندری و دریایی از طریق این بندر و کشورهای محتلف شناسایی شود.

انزان‌پور بر ضرورت افزایش ترانزیت کالا از کشورهای جنوبی خلیج فارس به کشورهای حوزه‌ CIS و بالعکس از طریق بندر امیرآباد بهشهر تاکید و افزود: با توجه به وسعت استان نیژنی نووگراد به عنوان یکی از بزرگترین استان‌های صنعتی کشور روسیه، خواستار معرفی و شناساندن متقابل قابلیت‌ها در حوزه مبادلات و همکاری‌های تجاری توسط اتاق‌های بزرگانی ایران و روسیه هستیم.

به گفته وی سورتینگ ۴۵۰۰ تنی مرکبات در این بندر یکی از مزیت‌های بندر امیرآباد است که می‌تواند زمینه افزایش مبادلات تجاری محصولات کشاورزی و باغی استان مازندران را به روسیه و بالعکس فراهم کند.

الکساندر پوشکین نایب رییس اتاق بازرگانی نیژنی نووگراد روسیه نیز در این دیدار ضمن قدردانی از میزبانی بندر امیرآباد و از این ارتباط فی‌مابین ابراز امیدواری کرد و عنوان کرد: با توجه به مرتفع شدن مشکلات بیماری کرونا همکاری‌های میان دو کشور ایران و روسیه با وجود بندر امیرآباد افزایش خواهد یافت و در این زمینه نیز هیأت بزرگی از روسیه در روزهای آینده  به ایران سفر خواهد کرد.

گفتی است که تولید ماشین‌های یخچال‌دار، لوله‌های نفتی، تجهیزات آزمایشگاهی، رنگ و انواع چسب، بخشی از حوزه فعالیت‌های تجاری بازرگانان حاضر در این هیأت روسی بوده است.