طرح استحصال گازوئیل از زباله در منطقه انجیل‌سی هم اجرا خواهد شد

حرف آنلاین: استاندار مازندران طرح استحصال گازوئیل از زباله پس از انجام مراح نهایی پایلوت آن در منطقه انجیل سی شهرستان بابل نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

سید محمود حسینی پور، با همراهی کریمی و سعادتی، نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و عزیززاده گرجی، فرماندار شهرستان بابل از سایت زباله انجیل سی این شهرستان بازدید بعمل آورد.

سید محمود حسینی پور با عنوان اینکه با حمایتی که از شرکت ‌های دانش بنیان داشتیم موفق شدیم در سال گذشته اولین محصول گازوئیل را از زباله استحصال نماییم، افزود: این محصول با حضور وزیر کشور رونمایی شد و اکنون در حال نصب تجهیزات این طرح مهم در آمل هستیم. این طرح به صورت پایلوت در مقیاس مصرف روزانه ۲۰ تن زباله به زودی در آمل به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد : پس از انجام مراحل نهایی طرح پایلوت شهرستان آمل، با افزایش ظرفیت استفاده زباله تا سقف 250 تن در روز این طرح را در نقاط مختلف استان اجرایی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: از جمله مزیت های این طرح سرعت در احداث و نصب تجهیزات آن می باشد. مدت زمان مورد نیاز برای نصب تجهیزات این تکنولوژی در مقیاس مصرف ۶۰۰ تن زباله در روز حدود ۶ ماه می باشد که به امید خدا این طرح در منطقه انجیل سی شهرستان بابل نیز به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار مازندران یادآور شد : در این طرح ۱۰۰ درصد زباله، مورد استفاده مطلوب قرار خواهد گرفت، به نحوی که ۴۰ درصد تبدیل به گازوئیل، ۴۰ درصد تبدیل به کمپوست و ۲۰ درصد باقیمانده نیز تبدیل به بلوک های نانو خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این طرح توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی با تکنولوژی بومی تحت حمایت استانداری مازندران به نتیجه رسید که ان شاالله معضل زباله استان را برای همیشه پایان خواهد داد.