ضریب نفوذ اشتغال آموزش‌دیدگان در مازندران حدود ۷۰ درصد است

براساس اعلام مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران ضریب نفوذ اشتغال آموزش‌دیدگان در این استان را حدود ۷۳ درصد اعلام کرد.

به گزارش حرف آنلاین، سید حسین درویشی در نشست خبری هفته مهارت، اظهار داشت: از جمع ۵۰ هزار آموزش دیده که ۱۳ هزار نفر امکان اشتغال داشتند، حدود ۷۳  درصد مشغول بکار شدند.

وی با بیان اينکه فنی و حرفه‌ای مازندران مقام دوم اشتغال زایی را را میان دستگاه‌های اجرایی دارد، تصریح کرد:  ۷۰ درصد مردم از وظایف ذاتی آموزش فنی و حرفه‌ای استان مطلع نیستند،با توجه به اینکه جامعه به شدت نیاز به آموزش برای اشتغال دارد.

درویشی رصد و توجه به آموزش رشته های جدید را نیازمند همکاری و توجه نهادهای علمی و اجرایی دانست و گفت: ۱۸۷۹ آموزشگاه فعال در مازندران با تربیت ۱۷۴۵۰ نفر در حال فعالیت هستند.

به گفته وی، در ۴ ماهه سال جاری، ۲۴ تفاهم‌نامه آموزشی، ۴۷۹۲ تیم سیار آموزشی و ۱۹۵۷۷ مرکز و آموزشگاه آنلاین از دیگر اقدامات این مدت است‌.

مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران به توسعه رشته‌های مختلف اشاره کرد و افزود: بنا نداریم که صدور مجوز را به دلیل اشباع متوقف کنیم اما نیازهای روز آموزشگاه‌ها را برطرف خواهیم کرد. در واقع با بروزرسانی اقدامات تلاش می‌کنیم آموزش را گسترش دهیم.

وی افزود: ارزش هر نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای حدود ۲۰هزار تومان است اما آموزشگاه‌های استان با رقم حدود سه‌هزار تومان به دانش ‌آموزان داده می‌شود که نشان اهمیت این موضوع برای فنی و حرفه ای است‌.

درویشی با بیان اینکه ۷۰ درصد کارآموزان را دانشجویان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: ضعف آموزشی دانشگاه‌ها را فنی و حرفه ای بر دوش می‌کشد اما کمترین همکاری را نهادها و دانشگاه‌ها با فنی و حرفه‌ای دارند.