ضرورت فراهم کردن زیرساخت سفر بی‌دغدغه با شرایط کرونایی

حرف آنلاین: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: زیرساخت سفر نوروزی امن و بی‌دغدغه‌ برای گردشگران داخلی و خارجی با وجود شرایط کرونایی در استان فراهم می‌شود. روح الله سلگی در گفت و گویی افزود: در ایام نوروزی دو سال گذشته با وجود اِعمال محدودیت‌های کرونایی ، اما در ماه‌های فروردین و اردیبهشت […]

حرف آنلاین: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: زیرساخت سفر نوروزی امن و بی‌دغدغه‌ برای گردشگران داخلی و خارجی با وجود شرایط کرونایی در استان فراهم می‌شود.

روح الله سلگی در گفت و گویی افزود: در ایام نوروزی دو سال گذشته با وجود اِعمال محدودیت‌های کرونایی ، اما در ماه‌های فروردین و اردیبهشت شاهد اوج‌گیری شیوع کرونا در استان بودیم و همواره مازندران به دلیل ورود قابل توجه مسافران نوروزی شرایط کرونایی بسیار بدی را به نسبت دیگر استان‌های کشور تجربه می‌کرد، اما برای تعطیلات نوروزی پیشِ‌رو برنامه‌های جدیدی برای سفر و تردد امن و بی‌دغدغه مسافران و شهروندان باوجود شیوع کرونا در مازندران نظر داریم.

وی توضیح داد : در راستای کنترل بیماری و جلوگیری از اوج گیری مجدد کرونا در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ قرار است در مبادی ورودی استان، ایستگاه کنترل و بازرسی مستقر و به صورت موردی نسبت به کنترل مسافران از نظر تزریق واکسیناسیون اقدام شود.

جانشین ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا مازندران با تاکید بر این که در بازرسی مبادی ورودی آن دسته از مسافران نوروزی که نسبت به تزریق هر سه دُز واکسن کرونا بی‌اعتنا باشند، اجازه ورود به استان را نخواهند داشت، گفت : نظارت‌های دقیقی در مبادی ورودی استان در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ در ارتباط با بررسی برگه‌های نمونه‌گیری منفی کرونا و کارت واکسن انجام خواهد شد.

 وی اضافه کرد: پیش‌بینی‌های استانداری آن است که در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ تعداد مسافران و گردشگرانی که به مازندران سفر می‌کنند، بسیار زیاد باشد به همین دلیلی هم باید از هم‌اکنون در ارتباط با فراهم کردن زیرساخت‌ها برای پذیرایی از میهمانان و همچنین نظارت‌های دقیق برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی چاره اندیشی کنیم.

سلگی تاکید کرد : اگر بخواهیم نوروزی ایمن و بدون دردسر کرونایی را در استان داشته باشیم باید نسبت به رعایت نکات بهداشتی، بیش از پیش دقت کنیم چون رسیدن تزریق دز سوم واکسن کرونا در استان به ۵۳ درصد از جامعه ۱۸ سال رضایت بخش نیست و از شهروندان استان می‌خواهیم نسبت به تزریق دزهای تکمیلی واکسن خود اقدام کنند.

معاون استاندار مازندران گفت : شهروندان در خریدهای نوروزی حتما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر قرار دهند چون در صورت آسان‌نگیری، به احتمال در همان اوایل سال جاری با توجه به ورود گردشگران، اوج‌گیری دوباره کرونا در استان محتمل خواهد بود.

 بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با ۸۸ بیمار جدید به ۷۰۸ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر از شهروندان مازندرانی هم به خاطر ابتلا به کرونا جان باختند./ایرنا