ضرورت توجه به تعاونی های روستایی در اجرای طرح

جلسه شورای اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با حضور کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین توسعه کارآفرینی و اشتغال و امور تعاون اداره کل و روسای ادارات و کارشناسان اشتغال شهرستانها با محوریت اشتغال روستایی و فراگیر و طرح روستا تعاون برگزار شد. کامران اصغری مدیر کل […]

جلسه شورای اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با حضور کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین توسعه کارآفرینی و اشتغال و امور تعاون اداره کل و روسای ادارات و کارشناسان اشتغال شهرستانها با محوریت اشتغال روستایی و فراگیر و طرح روستا تعاون برگزار شد.

کامران اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: این اعتبارات با دستور اکید مقام معظم رهبری که مجلس شورای اسلامی قانون طرح توسعه اشتغال روستایی را در تابستان به تصویب رساند و آیین نامه اجرایی در هیات دولت به تصویب رسید که دستورالعمل اجرایی آن توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد.

وی افزود: بیش از 390 میلیارد تومان سهم استان مازندران در این طرح می باشد که به صورت مرحله ای تخصصی داده می شود.اصغری با تأکید بر نهایت دقت دستگاههای اجرایی مرتبط در پرداخت این تسهیلات خاطرنشان کرد: باعنایت به درصد پایین نرخ سود متقاضیان زیادی مراجعه خواهند نمود و تکلیفی که همه ما در این طرح داریم فقط توزیع پول نیست بلکه میزان و کیفیت اشتغال در روستاها در اولویت باید باشد.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان مازندران تصریح کرد: توسعه روستاها و اشتغال روستایی برای همه ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید از ظرفیت ویژه روستاها در مازندران جهت ایجاد توسعه و اشتغال بدون تغییر بافت آن استفاده شود تا ضمن رفع معضل بیکاری در این مناطق موجبات خودداری مهاجرت به شرح را فراهم نماییم. به گزارش روابط عمومی اداره کل، وی با اشاره به ضرورت رفع موانع برای مردم و سرمایه گزاران بیان داشت: تعامل با دستگاههای اجرایی با هدف رفع موانع در اجرای طرح های اشتغال زایی و تسریع در صدور مجوزهای لازم از ضروریات می باشد و از دستورات ویژه استاندار مازندران نیز می باشد که به صورت مستمر پیگیری می شود.

اصغری استفاده از ظرفیت تعاونی های روستایی را در اجرای طرح های اشتغالزایی ضروری دانست و افزود: اولویت اجرای این طرح در روستاها با تعاونی های روستایی می باشد و باید حمایتهای و مداخله های لازم در این زمینه صورت پذیرد زیرا تعاونی های روستایی زیادی تا کنون در استان مازندران تشکیل شده است و ساز وکار لازم آماده می باشد.

رضا عبدی مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل نیز در این جلسه اظهار داشت: تسهیلات طرح های اشتغال روستایی و عشایری و اشتغال فراگیر به افرادی که در سامانه کارا به آدرس Kara.mcls.gov.ir ثبت نام نموده باشند پس از بررسی توسط دستگاههای اجرایی و تصویب در کمیته شهرستانی و استانی و ارسال به بانک پرداخت خواهد شد.

وی افزود: از ویژگی های این تسهیلات نرخ سود پایین ( 4 تا 10 درصد)،ابلاغ اعتبارات بصورت تدریجی، محل اجرای طرح صرفا در روستا می باشد که در 30 رسته فعالیت اولویت دار منتخب در بخش های صنعت، کشاورزی و خدمات که در سامانه نیز موجودمی باشد بررسی و پرداخت خواهد شد.