ضرورت تدوین سند آمایش سواحل

حرف آنلاین: استاندار مازندران گفت: برای بهره‌مندی بهینه مردم از سواحل و نشاط‌ افزایی باید سند آمایش سواحل تدوین شود. سیدمحمود حسینی پور دیشب در نشست بررسی آخرین اقدامات و راهکارهای بهره مندی مردم از سواحل ، با حضور رئیس دفتر بازرسی نهاد ریاست جمهوری و استانداران مازندران و گیلان در رامسر گفت : ایجاد […]

حرف آنلاین: استاندار مازندران گفت: برای بهره‌مندی بهینه مردم از سواحل و نشاط‌ افزایی باید سند آمایش سواحل تدوین شود.

سیدمحمود حسینی پور دیشب در نشست بررسی آخرین اقدامات و راهکارهای بهره مندی مردم از سواحل ، با حضور رئیس دفتر بازرسی نهاد ریاست جمهوری و استانداران مازندران و گیلان در رامسر گفت : ایجاد فضاهای رفاهی در سواحل برای استفاده مردم گام بعدی و اصلی پس از آزاد سازی حریم ۶۰ متری سواحل است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

حسینی پور افزود : رویکرد آزاد سازی سواحل در حالی با سرعت رضایت بخشی در حال انجام است که نیاز است ، در کمترین زمان سواحل آزاد شده برای استفاده بهینه در اختیار مردم و طرح مشخصی با نگاه به ابعاد اجتماعی موضوع در دستور کار قرار گیرد.

حسینی پور با تاکید بر این که پس از آزاد سازی ، موقعیت ساحل برای استفاده مردم تثبیت می شود ، گفت : با وجود این که ساحل متعلق به منابع طبیعی است ، ولی برای این که مردم بتوانند به نحو مطلوب از سواحل استفاده کنند باید متولی مشخصی برای این حوزه مشخص شود .

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه در گذشته نهادی به عنوان سازمان عمران ساحل برای اقدامات در این زمینه از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود تصریح کرد : باید با تعیین متولی، سند آمایشی پیرامون این موضوع تنظیم و اقتصاد ساحلی در این عرصه ها فعال شود .

حسینی پور رضایت مردم مازندران به آزادسازی سواحل را نشانگر موفقیت دولت سیزدهم در پاسخگویی به مطالبه دیرینه ساحل نشینان دانست و افزود: در مازندران آزاد سازی سواحل با تعامل نهادهای مختلف انجام شد و می توان گفت؛ مهم ترین اتفاق پیرامون این اقدام همکاری خوب وزارتخانه ها بوده است.

استاندار مازندران تاکید کرد : گام بعدی برای بهینه کردن سواحل و استفاده مطلوب مردم نیز آماده سازی فضاها با طراحی المان ها و فضاهای گردشگری است .

آزاد سازی حریم ۶۰ متری دریا از دهم بهمن ماه با صدور دستور صریح رییس جمهور به دستگاه های دولتی در شمال و جنوب کشور کلید خورد./صداوسیما