مدیرکل شیلات مازندران خبرداد :

صید ماهی در مازندران 83 درصد افزایش یافت

مدیرکل شیلات مازندران گفت : میزان صید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش حرف آنلاین ؛قاسم کریم‌زاده مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ۵۴ تعاونی پره در شیلات مازندران فعالیت دارند، اظهار کرد: این شرکت تعاونی‌ها از جزیزه میانکاله بهشهر آغاز و تا منطقه رامسر ادامه دارد.

وی با اشاره به فصل صید در مدت ۶ ماه از ۱۵ مهرماه تا ۱۵  فروردین در مازندران، افزود: امسال از مجموع ۵۴ تعاونی پره تا کنون یک‌هزار و ۷۵۰ تن کل میزان صید انواع ماهی‌های استخوانی است که نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل شیلات مازندران میزان ارزش اقتصادی صید ماهیان را ۳۲۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد به لحاظ اقتصادی افزایش داشته است.

این مسئول در خصوص ترکیب صید در این استان، تصریح کرد: از مجموع ماهی‌های صید شده ۲۶ درصد ماهی سفید، ۶۷ درصد ماهی کفال و ۶ درصد ماهی کپور است.

کریم‌زاده با بیان اینکه میزان صید ماهی سفید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است، یادآور شد: در اداره کل شیلات استان دو مرکز فعالیت دارد که یکی از آنها مرکز شهید رجایی است که  سالانه میلیون‌ها قطعه بچه ماهی را تولید می‌کند و در رودخانه‌های مهم شیلات رها سازی می‌شود.

وی در خصوص علت افزایش تولید ۸۳ درصدی ماهی در استان گفت: شرایط آب و هوایی و دمای آب  در دهه گذشته نسبت به پارسال ایده آل بوده است و همه عوامل جهت افزایش میزان صید دست به دست هم دادند.

این مسئول استانی، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۱۳ تشکل صیادی  در بخش ماهی‌های استخوانی و کیلکا در شیلات مازندران فعالیت دارند و سالانه پنج هزار صیاد به طور مستقیم و ۱۰ هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول فعالیت صید و صیادی هستند.

کریم‌زاده به میزان تولید سالانه ماهی در استان اشاره کرد و افزود: سالانه این میزان ۱۵ تا ۲۰ هزار تن انواع ماهی‌های استخوانی و کیلکا است که ارزش اقتصادی آن به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌رسد.