صندوق اشتغالزایی در مناطق شهری و روستایی آمل راه اندازی می شود

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه آمل گفت: صندوق اشتغالزایی در مناطق شهری و روستایی آمل راه اندازی می شود. به گزارش حرف آنلاین، احمد یگانه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تلاش در رساندن به موقع پیام ها به مدیران باید باشد و این امر مصداق امر به معروف است، تصریح کرد: بسیج سازندگی […]

photo_2018-03-11_20-01-46

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه آمل گفت: صندوق اشتغالزایی در مناطق شهری و روستایی آمل راه اندازی می شود.
به گزارش حرف آنلاین، احمد یگانه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تلاش در رساندن به موقع پیام ها به مدیران باید باشد و این امر مصداق امر به معروف است، تصریح کرد: بسیج سازندگی در قالب اردوی جهادی و تحقق اقتصاد مقاومتی فعالیت هایی را در اولویت قرار داده است، یکی از برنامه های تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جاری تشکیل صندوق قرض الحسنه است. به دستور فرماندهی در حال آموزش نیروها برای تشکیل صندوق هستیم. در این راستا کمیته خدمات رسان تشکیل و معتمدین محلی شناسایی در سطح حوزه ها کمیته اجرایی را تشکیل داده اند.  هدف اصلی صندوق اشتغالزایی و مردم یاری است. شعار کار در این صندوق برای مردم با مردم بوده که در این راستا هشت نقطه هدف شامل چهار نقطه شهری و چهار نقطه روستایی از جمله کمدره، شهنه کلا، پاشاکلا و وسطی کلا برای این طرح در نظر گرفته شده است و در مناطق شهری نیز مناطق شادمحل، ملت آباد، اسپایی کلا و چاکسر مشمول طرح راه اندازی صندوق می شوند.
وی با بیان اینکه از اهداف تشکیل این افزایش مشارکت مردم در مسائل اقتصادی است تا قطب های اقتصادی در مناطق مختلف شناسایی شود، تصریح کرد: بر روی مناطق اقتصادی که توسط مردم با تبعیت از اقتصاد منطقه شناسایی می شود فعالیت و مطالعه صورت می گیرد تا به این واسطه برای مردم منطقه شغل ایجاد شود. در این طرح مردم صاحب حساب هستند و برای دریافت تسهیلات چک و سفته ای از آنان دریافت نمی شود و به عبارتی مردم ضامن یکدیگر می شوند.
یگانه تصریح کرد: تاکنون دوره آموزشی برای تسهیل گران این طرح برگزار شده است. این صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی نام دارد که متناسب با میزان مشارکت مردم میزان تسهیلات مشخص می شود.
مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه آمل همچنین در گزارشی به وضعیت برگزاری اردوهای جهادی سپاه آمل در مناطق محروم این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: اردوی جهادی به صورت یک، سه و هفت روزه برگزار می شود. در اردوی یک روزه حوزه های مختلف آمل تاکنون  سه هزار و ۷۴۵نفر در قالب ۲۱۹ گروه از حوزه های برادر خواهر و دانش آموزی اعزام شده اند. در اردوهای سه روزه ۱۵۳ نفر اعزام صورت گرفته است که به دلیل اینکه اردوهای سه روزه مربوط به مباحث آموزشی است از نیروهای متخصص که توان اموزش دارند استفاده شده است. همچنین در اردوی هفت روزه نیز ۸۶۲ نفر در قالب ۵۴ گروه جهادی به مناطق محروم و موردنیاز اعزام شده اند. این اردوها به ساخت خانه های محروم اختصاص  دارد.
وی افزود: ساخت خانه های محروم در اردوهای جهادی با مشارکت بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی صورت می گیرد که در آمل ده خانه محروم از طریق کمیته امداد و 17 واحد نیز با مشارکت بهزیستی در حال ساخت است البته واحدهای مشارکتی بهزیستی به دلیل عدم تخصیص تسهیلات ده میلیون تومانی این اداره تنها منجر به آغاز سه پروژه خانه شده است.
یگانه با اشاره به تشکیل مجمع خیرین ‌محرومیت زدایی برای کمک به ساخت خانه محروم در این شهرستان تصریح کرد: از طریق این مجمع خیرین تاکنون توانیم ساخت خانه های محروم را به انجام برسانیم. همچنین خیرین می توانند به ساخت خانه های زلزله زدگان کرمانشاه نیز کمک کنند.
وی یادآور شد: ثبت نام افراد و استادکاران برای اردوی جهادی کرمانشاه بسته به پیشرفت فیزیکی  پروژه ها اعلام نیاز شده و فراخوان می شود.