صفر شدن تعرفه صادرات محصولات کشاورزی مازندران

حرف آنلاین : تعرفه صادرات محصولات کشاورزی از جمله برنج و مرکبات با حمایت رئیس جمهور صفر شده است.

به گزارش حرف آنلاین؛ حسینی پور استاندار مازندران در بازدید از پایانه صادراتی برنج در آمل به عنوان محصول مهم کشاورزی مازندران با بیان اینکه تولید برنج امسال در مازندران افزایش داشته است، گفت: وارد کردن برنج برای تنطیم بازار سبب شده بود بخشی از برنج‌های مازندران در انبار‌ها دپو شود و خریداری نداشته باشد.

او افزود: مراتب نگرانی کشاورزان به مسئولان دولتی اعلام شد و رئیس جمهور برای برون رفت از این وضعیت دستوراتی دادند.

استاندار مازندران ادامه داد: برداشتن تعرفه صادرات محصولات کشاورزی یکی از راهکار‌های برقرای توازن در بازار برنج بود تا صادر کنندگان بتوانند برنج‌های شمال را در بازار‌های خارجی عرضه کنند.

حسینی پور گفت: تعرفه صادرات برنج با حمایت رئیس جمهور برداشته شد و نخستین محموله صادراتی نیز فردا از پایانه صادرات برنج آمل به روسیه ارسال می‌شود.

او با بیان اینکه علاوه بر روسیه بازار‌های دیگری نیز هدفگذاری شده است، افزود: این دستور شامل محصولات کشاورزی از جمله مرکبات نیز می‌شود.

استاندار مازندران گفت: انتظار می‌رود با این اقدام گشایش خوبی برای صادر کنندگان و تولید کنندگان فراهم شود.

حسینی پور از صادرکنندگان خواست با توجه به رقابتی که در بازار‌های جهانی وحود دارد با کیفی سازی محصول خصوصا در بسته بندی کالا با قدرت در کشور‌های هدف صادراتی حضور داشته باشند.

او گفت:کشاورزان نگرانی نداشته باشند چونکه با آغاز صادرات برنج، وضعیت فروش این محصول نیز خیلی خوب می‌شود.

استاندار مازندران افزود: یکی دیگر از راهکاری تعادل بخشی به بازار برنج خرید برنج پرمحصول توسط شرکت‌های دولتی بود که مقرر شد در مرحله نخست ۵۰ هزار تن برنج از کشاورزان مازندرانی خریداری شود.

حسینی پور گفت: این اقدام نیز تا هفته دیگر آغاز می‌شود.