صعود تراکتور با شکست الهلال

استقلال تاجیکستان در هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برابر آلمالیق ازبکستان ۲ بر صفر شکست خورد اما به مدد شکست یک بر صفر الهلال برابر شباب الاهلی و کسب نتیجه بهتر در دیدار رو در رو با نماینده عربستان، به مرحله بعد صعود کرد. تیم‌های گروه A در حالی به مصاف هم رفتند […]

استقلال تاجیکستان در هفته ششم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برابر آلمالیق ازبکستان ۲ بر صفر شکست خورد اما به مدد شکست یک بر صفر الهلال برابر شباب الاهلی و کسب نتیجه بهتر در دیدار رو در رو با نماینده عربستان، به مرحله بعد صعود کرد.

تیم‌های گروه A در حالی به مصاف هم رفتند که استقلال تاجکستان و الهلال عربستان هر کدام با ۱۰ امتیاز به ترتیب در جایگاه اول و دوم جدول این گروه قرار دارند و نتایجی که برابر حریفان خود کسب می‌کنند، تکلیف تیم صعود کننده به مرحله بعدی رقابت‌ها را مشخص خواهد کرد.

نکته جالب اینکه دیدار رفت دو تیم استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان با نتیجه ۳ بر یک به سود نماینده عربستان پایان یافت اما در دیدار برگشت نماینده تاجیکستان شگفتی آفرید و ۴ بر یک از سد الهلال عبور کرد تا در صورت هم امتیاز شدن، این استقلال تاجیکستان باشد که به دلیل کسب نتیجه بهتر در مسابقه رو در رو، به مرحله بعدی صعود کند.

نیمه نخست مسابقات دو تیم یعنی استقلال تاجیکستان برابر آجی ام کا و الهلال مقابل شباب الاهلی امارات با تساوی بدون گل به پایان رسید تا تکلیف تیم صعود کننده به مرحله بعدی در نیمه دوم مشخص شود.

در دقیقه ۵۴ دیدار تیم‌های الهلال عربستان و شباب الاهلی امارات، در حالی که نماینده عربستان برای به ثمر رساندن گل تلاش می‌کرد در یک برخورد در محوطه جریمه الهلال، داور به سود شباب الاهلی اعلام ضربه پنالتی کرد که «دا کروز» دروازه حریف را گشود و نماینده امارات یک بر صفر از الهلال پیش افتاد.

جالب اینکه در دیگر دیدار این گروه در دقیقه ۶۷، این آجی ام کا بود که توسط پولوونف یک بر صفر از استقلال تاجیکستان پیش افتاد تا همه چیز بین دو تیم بالای جدول در این گروه مساوی باشد.

در ادامه دیدار استقلال تاجیکستان و آجی ام کا، نماینده تاجیکستان نه تنها نتوانست گل خورده را جبران کند بلکه در دقیقه ۷۹ توسط یووان جوگیچ گل دوم را نیز از آلمالیق دریافت کرد.

در دقیقه ۸۷، زویروف بازیکن استقلال تاجیکستان یکی از دو گل خورده را جبران کرد اما نتوانست مانع شکست تیمش شود.

در دیگر دیدار این گروه، شباب الاهلی امارات توسط سانکور گل دوم را هم برابر الهلال عربستان به ثمر رساند و آب پاکی را روی دست نماینده عربستان ریخت.  

در نهایت، الهلال عربستان ۲ بر صفر برابر شباب الاهلی و استقلال تاجیکستان ۲ بر یک مقابل آجی ام کا شکست خورد که با این نتایج استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان ۱۰ امتیازی باقی ماندند و نماینده تاجیکستان به دلیل کسب نتیجه بهتر برابر الهلال مجوز صعود به مرحله بعد را دریافت کرد.

جالب اینکه با شکست ۲ بر صفر الهلال عربستان برابر شباب الاهلی امارات، صعود تراکتور یکی از نماینده‌های کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله بعدی این رقابت‌ها به عنوان یکی از تیم‌های دوم برتر قطعی شد.