صدور مجوز تاسیس دانشکده علوم پزشکی تنکابن

حرف آنلاین: نماینده حوزه انتخابیه شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی غرب مازندران با مرکزیت شهرستان تنکابن تاسیس می‌شود.

سید شمس الدین حسینی درباره تاسیس دانشکده علوم پزشکی تنکابن طی گفت وگویی اظهار کرد: با تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی غرب مازندران و در شهرستان تنکابن تاسیس می‌شود.

وی افزود: پس از ارزیابی‌های کارشناسی، امکان سنجی‌های جغرافیایی و در نظر گرفتن شاخص‌ها، معیار‌ها و استاندارد‌های تخصصی توسط مراکز تخصصی، در شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی مطرح و به تصویب این شورا رسید.

حسینی یادآور شد: با تاسیس و آغاز فعالیت این دانشکده، امکانات، منابع و خدمات بهداشتی و درمانی به‌ طور متوازن و با کیفیت و کمیت بهتر و نیز مناسب‌تری در اختیار مردم غرب مازندران قرار خواهد گرفت.

تلاش نماینده نوشهر و چالوس

محسنی بندپی نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت نیز در همین باره خبر داده که با تلاش های ویژه ای که انجام دادیم، توانستیم مجوز تاسیس علوم پزشکی برای غرب استان را بگیریم.

از طرفی علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود به وزارت بهداشت اعتراض کرده و این اقدام را در راستای تجزیه مازندران و خسارت به این استان دانسته است.

اختلاف هایی هم میان شهرهای مختلف غرب استان در فضای مجازی پدید آمده که هر کدام تاسیس این دانشکده را برای شهر خود ضروری تر می دانستند. در بحث های در فضای مجازی فعالان مجازی رامسر ، نوشهر و تنکابن پیگیری شده است. آنان قدرت نماینده تنکابن و رامسر را بیشتر از نماینده نوشهر و چالوس می دانند که توانسته مجوز تاسیس را برای تنکابن اخذ کند.