صادرات ۵۹۲ هزار تن کالا از مازندران

ناظر گمرکات مازندران میزان صادرات کالاها از گمرکات استان را در سال جاری بیش از ۵۹۲ هزار تن ذکر کرد. علی یوسفی منش با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از دو میلیون و ۲۵۸ هزار تن کالا بین مازندران و شرکای تجاری مبادله شد، ارزش آن را بیش از ۹۳۳ میلیون دلار بیان […]

ناظر گمرکات مازندران میزان صادرات کالاها از گمرکات استان را در سال جاری بیش از ۵۹۲ هزار تن ذکر کرد.

علی یوسفی منش با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از دو میلیون و ۲۵۸ هزار تن کالا بین مازندران و شرکای تجاری مبادله شد، ارزش آن را بیش از ۹۳۳ میلیون دلار بیان کرد و گفت: ارزش صادرات کالا در سال جاری با رشد ۴۷ درصدی روبرو بوده است.

وی میزان صادرات کالا را بیش از ۵۹۲ هزار تن به ارزش ۱۸۲ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: میزان صادرات کالا از گمرکات استان از نظر حجم ۲۵ درصد و از نظر ارزش ۴۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی با عنوان اینکه تجارت خارجی سال جاری رشد ۳۱ درصدی را پشت سر گذاشته است، افزود: کشورهایی نظیر قزاقستان، ترکمنستان، روسیه، عراق و افغانستان از جمله مقاصد صادراتی استان بوده است.

یوسفی منش یادآور شد: در سال جاری بیش از یک میلیون و ۶۶۵ هزار تن کالا از طریق گمرکات وارد استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۸ درصدی داشته است.

ناظر گمرکات مازندران، روسیه، امارات متحده عربی، قزاقستان و هنگ کنگ را از جمله کشورهای مبدا کالاهای وارداتی بیان کرد.