صادرات ۱۰هزار تن محصولات کشاورزی مازندران از بندر نوشهر

حرف آنلاین: مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از صادرات ۹ هزار و ۶۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی استان با صدور گواهی بهداشتی از سوی واحد قرنطینه این مجموعه نوشهر به خارج از کشور در ۹ ماهه امسال خبر داد. جواد محمودی محصولات کشاورزی صادر شده را شامل هشت هزار و ۴۹۷ تن کیوی، ۶۰۶ تن پرتقال، ۱۰۵ […]

حرف آنلاین: مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از صادرات ۹ هزار و ۶۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی استان با صدور گواهی بهداشتی از سوی واحد قرنطینه این مجموعه نوشهر به خارج از کشور در ۹ ماهه امسال خبر داد.

جواد محمودی محصولات کشاورزی صادر شده را شامل هشت هزار و ۴۹۷ تن کیوی، ۶۰۶ تن پرتقال، ۱۰۵ تن کشمش، ۳۶۸ تن خرما و یک تن سیر خوراکی معرفی کرد.

وی همچنین افزود که در این مدت ۶۰۱ هزار و ۸۸۹ گلدان گل و گیاه زینتی به خارج از کشور صادر شده است.

محمودی از ترکمنستان، قزاقستان، ارمنستان، گرجستان ، امارات و هندوستان به عنوان کشورهای مقصد صادراتی محصولات کشاورزی مازندران یاد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر گفت که در بخش واردات نیز پس از تست آزمایشگاهی مجوز تخلیه ۲۵۲ هزار و ۵۶۹ تن جو دامی، ۲۲۵ هزار و ۸۰۳ تن ذرت دامی، ۲۱ هزار و ۷۶۳ تن گندم خوراکی، ۱۰۳ هزار و ۳۶۸ تن جو خوراکی و ۶۹ هزار و ۳۲۸ مترمکعب چوب نراد صادر و از این بندر ترخیص شد.

بندر نوشهر به مساحت حدود ۴۰ هکتار درحال حاضر دارای ۹ پست اسکله تجاری و خدماتی است و یکی از نزدیک ترین بنادر به پایتخت کشور است .

استان مازندران به دلیل دارا بودن سه بندر ، مهم ترین استان ساحلی کشور محسوب می شود که نقش اساسی در زمینه صادرات و واردات دارد. بندرنوشهر نیز به عنوان قدیمی ترین بندر مازندران از دیرباز سهم ویژه و استراتژیکی در زمینه درآمدزایی، فرصت های شغلی و سرمایه گذاری داشته است.

ارزش تجارت خارجی مازندران در ۹ ماهه امسال ، بر اساس تازه‌ترین گزارش حوزه نظارت گمرکات استان ، با حدود ۲۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته از به یک میلیارد و ۹۰ هزار دلار رسید که تقریبا برابر با ارزش تجارت خارجی کل سال گذشته شده است .

مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی کشور و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هفت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که  ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است .