صادرات مرکبات میاندورود به ۹۰۰ تن رسید

حرف‌آنلاین:  مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: این شهرستان دارای ۸۴۲۰ هکتار باغ مرکبات است و ۲۷۰۵ هکتار از این باغ‌ها به کشت نارنگی اختصاص دارد که از این میزان ۹۰۰ تن از مرکبات این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش حرف آنلاین:سید اسماعیل علوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی مرکبات میاندورود «سلامت» و «مرغوبیت» آن است، اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های مثبت مرکبات در این شهرستان تقاضا برای صادرات به خارج از کشور و نیز ارسال به دیگر استان‌ها فراوان است.

علوی با اشاره به اینکه زنجیره تولید بدون صادرات مرکبات تکمیل نمی‌شود، افزود: باید از این فرصت برای بهینه‌سازی تولید و بسته‌بندی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: کیفیت محصول و شکل و بسته‌بندی آن در بازارهای جهانی بسیار م است و باید مورد توجه ویژه صادرکنندگان قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود، یادآور شد: باید هزینه تولید را کاهش دهیم و با افزایش بهره‌وری عوامل تولید و افزایش عملکرد در واحد سطح، فرصت رقابت را مهیا کرده و محصول بهتری را عرضه کنیم.

این مسئول درباره محصول مرکبات شهرستان میاندورود، عنوان کرد: این شهرستان دارای ۸۴۲۰ هکتار باغ مرکبات است و ۲۷۰۵ هکتار از این باغ‌ها به کشت نارنگی اختصاص دارد که ۱۱۶۳ هکتار آن نیز نارنگی پیش رس است و در حال حاضر ۹۰۰ تن از مرکبات این شهرستان به کشورهای همسایه صادر شده است.

مرکبات یکی از محصولات و میوه‌های استراتژیک استان مازندران است که با توجه به ارزش غذایی این میوه باید آن را طلای نارنجی نامید. این میوه بیشترین مقدار را  در استان مازندران تولید دارد که امیدواریم مراکز فرآوری این محصول در استان گسترش بیشتر و بروزتر شود.