صادرات مرکبات مازندران از دو فرودگاه ساری و رامسر

حرف آنلاین : برای نخستین بار صادرات مرکبات از طریق خطوط هوایی از دو فرودگاه مازندران آغاز می‌شود.

به گزارش حرف آنلاین؛ حسینی پور استاندرمازندران گفت: برای تحقق صادرات مرکبات مازندران از طریق خطوط هوایی ، استانداری از ماه‌ها قبل با سازمان هواپیمای و، وزارتخانه‌های امور خارجه، جهاد کشاورزی و صمت رایزنی کرده بود.

او افزود: شرایط برای آغاز صادرات هوایی مرکبات استان به کشور‌های همسایه از این هفته فراهم است.

حسینی پور ادامه داد: دو فروند هواپیمای باربری در فرودگاه‌های شهدای ساری و رامسر پرتقال‌های مازندران را به کشور‌های هدف صادراتی منتقل می‌کنند.

استاندارمازندران کرایه حمل بار به کشور‌های هدف را یکی از مشکلات این بخش دانست و گفت: وزارت صمت یارانه هواپیما‌های باربری حمل مرکبات را پرداخت می‌کند و هزینه حمل با این یارانه دولتی ارزان می‌شود.

او افزود: هیچ مشکلی در تامین مرکبات وجود ندارد.

صادرات کالا از طریق خطوط هوایی آرزوی دیرینه فعالان اقتصادی مازندران بود صادر کنندگان محصولات کشاورزی خصوصا مرکبات استان می‌گویند در برخی مواقع خودرو‌های حامل مرکبات صادراتی در مرز جمهوری آذربایجان با روسیه یا آذربایجان با گرجستان ۵ تا ۱۵ روز متوقف می‌شوند و توقف زیاددر گمرک باعث می‌شود کیفیت محصول نیز کم شود

یارانه سوخت را باید می گرفتند که نگرفته بودند

زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: یارانه مربوط به حمل بار هوایی در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و امسال بود، اما متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی نتوانست یارانه مربوط به سوخت را از سازمان برنامه ریزی دریافت کنند.

حالا استاندار مازندران می گوید: این مجوز هفته قبل از سازمان برنامه ریزی کشور گرفته شد تا حمل بار از طریق خطوط هوایی مشمول یارانه سوخت شود.

همزمان با این رایزنی ها، در ماه‌های گذشته با آماده شدن زیرساخت شرکت‌های داخلی حمل بار هوایی، اولین هواپیمای ویژه حمل بار وارد مازندران شد تا همه محصولات تولیدی استان به ویژه در حوزه کشاورزی، گل و گیاه و صنایع دستی راحت‌تر از این دیار به کشور‌های منطقه صادر شود.