صادرات روزانه ۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی مازندران

حرف آنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: روزانه ۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی استان به سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه شمالی دریای مازندران صادر می شود. عزیزالله شهیدی فر در آیین افتتاح همزمان طرح های کشاورزی در روستای آهنگرکلا شهرستان آمل، هزینه اجرای آن ها را ۲۵۲ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان اعلام کرد و با بیان اینکه ۸۰ […]

حرف آنلاین: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: روزانه ۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی استان به سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه شمالی دریای مازندران صادر می شود.

عزیزالله شهیدی فر در آیین افتتاح همزمان طرح های کشاورزی در روستای آهنگرکلا شهرستان آمل، هزینه اجرای آن ها را ۲۵۲ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان اعلام کرد و با بیان اینکه ۸۰ درصد این طرح ها در زمینه پرورش گل و گیاه گلخانه ای است، گفت: با بهره برداری از این طرح ها برای ۴۲۳ نفر اشتغال ایجاد شده است.

شهیدی فر اظهار کرد: طرح های بهره برداری شده شامل ۱۶ واحد گلخانه با اعتباری بالغ بر ۹۹ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان، ۲۴ پروژه آب و خاک با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان، ۱۳ پروژه صنایع کشاورزی با اعتباری ۱۰۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و ۶ پروژه بخش دام و طیور با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی گفت:مازندران ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور را در اختیار دارد اما به دلیل حاصلخیزی و بی همتا بودن خاک، سالانه ۸ میلیون تن محصول برداشت می کند که نزدیک به ۱۰ درصد ارزش افزوده اقتصادی محصولات کشور است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: مازندران به عنوان کریدور کشاورزی شناخته می‌شود و روزانه ۲۰ هزار تن از محصولات کشاورزی استان به سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه شمالی دریای خزر صادر می شود.

شهیدی فر با اعلام این که مازندران رتبه نخست تولید برنج کشور را در اختیار دارد، گفت: در حال حاضر با ذخیره سازی بیش از ۲۰۰ هزار تنی برنج که معادل نیمی از ذخایر کشور است، مازندران به پایگاه مطمئنی برای تامین امنیت غذایی کشور تبدیل شده است.

وی از رتبه داری مازندران در صنعت پرورش طیور هم سخن گفت و اظهار داشت: مازندران در سال های اخیر پیشرفت های خوبی در این صنعت داشته و ماه گذشته جوجه ریزی در استان به ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه رسیده که رکوردشکنی در کشور محسوب می شود.

شهیدی فر همچنین تاکید کرد: مازندران به خاطر تامین نیمی از نیاز گوشتی پایتخت، نقش زیادی در امنیت غذایی تهران ایفا می کند./ایسنا