صادرات۱۳۵ میلیون دلار کالا از گمرکات مازندران

حوزه نظارت گمرکات مازندران از ثبت صادرات کالا به ارزش ۱۳۴ میلیون و ۷۱۷ هزار دلار صادرات از گمرکات استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش دارد. روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران روز پنجشنبه از قول ناظر گمرکات استان […]

حوزه نظارت گمرکات مازندران از ثبت صادرات کالا به ارزش ۱۳۴ میلیون و ۷۱۷ هزار دلار صادرات از گمرکات استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد و گفت که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش دارد.

روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات مازندران روز پنجشنبه از قول ناظر گمرکات استان اعلام کرد که در این مدت همچنین واردات ۶۱۳ میلیون و ۹۹۸ هزار دلار کالا به استان از طریق گمرکات استان ثبت شده است که افزایش ۴۳ درصدی نشان می دهد.

علی یوسفی منش با اعلام این که در مجموع ارزش تجارت خارجی گمرکات استان ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است ، گفت : در این مدت یک میلیون و ۸۶۷ هزار تن کالا بین گمرکات مازندران و کشورهای مختلف جهان مبادله شده است.

وی توضیح داد : با سرعت بخشی به روند ترخیص کالاهای اساسی از سوی سازمان های دخیل در امر تجارت خارجی ، بیش از یک میلیون و ۴۱۹ هزار تن کالا در نیمه اول سال جاری از نقاط مختلف جهان وارد گمرکات مازندران شد که از لحاظ وزنی ۶ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات مازندران مقصد کالاهای صادراتی استان را کشورهای فدراسیون روسیه ، قزاقستان ، ترکمنستان، عراق و رومانی عنوان کرد و گفت که کالاها از گمرکات نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار، ساری و آمل به این کشورها صادر شد.