شیوع بیماری های تنفسی در مرغداری‌ها

دامپزشکی مازندران با صدور اطلاعیه ای به مرغداران در خصوص احتمال شیوع بیماری های تنفسی در سطح مرغدارای های این استان با توجه به آغاز فصل سرما هشدار داد. به گزارش حرف مازندران، دکتر رضوانی مدیر کل دامپزشکی استان در این اطلاعیه بهداشتی اظهار کرد، مرغداران با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال شیوع […]

7

دامپزشکی مازندران با صدور اطلاعیه ای به مرغداران در خصوص احتمال شیوع بیماری های تنفسی در سطح مرغدارای های این استان با توجه به آغاز فصل سرما هشدار داد.

به گزارش حرف مازندران، دکتر رضوانی مدیر کل دامپزشکی استان در این اطلاعیه بهداشتی اظهار کرد، مرغداران با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال شیوع بیماری های تنفسی طیور، نسبت به تقویت ضوابط بهداشتی، قرنطینه ای و ضدعفونی مستمر واحد تحت پوشش خود اقدام کنند. وی در این اطلاعیه به مرغداران مازندران توصیه کرده، با توجه به این که همزمان با آغاز فصل سرما، شرایط برای شیوع بیماری های تنفسی طیور مساعد می شود لذا برای پیشگیری از شیوع بیماری های طیور در بین مرغداریهای استان موارد بهداشتی را باید رعایت کنند.

رضوانی تاکید داشت، مرغداران نسبت به تقویت اقدامات بیوسکیورتی (امنیتزیستی) و ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای اقدام و در همین راستا از تردد غیرضروری افراد و خودرو به داخل محوطه مرغداری خودداری کرده و با نصب توری از ورود پرندگان آزاد پرواز به داخل سالن ها جلوگیری کنند و از نگهداری طیور بومی در منزل کارگران مرغداری نیز ممانعت به عمل آورند.