با حکم استاندار مازندران، 

حمید یوسفی نژاد شهردار نشتارود شد

حمید یوسفی نژاد بعنوان شهردار نشتارود در استان مازندران منصوب شد

طی حکمی از سوی سیدمحمود حسینی پور، نماینده عالی دولت در مازندران، حمید یوسفی نژاد بعنوان شهردار نشتارود منصوب و طی مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و سرپرست اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری معارفه شد. ‎

 

معرفی شهر گردشگری نشتارود

نشتارود یکی از شهرهای استان مازندران در ایران است. نشتارود بعلت نزدیکی مناطق سرسبز کوهستانی به سواحل دریای خزر در فصل گرما و تعطیلات از هوای مطبوع و ملایمی برخور دار است که بسیاری از هموطنان به منظور تفرج و استراحت به مراکز دیدنی و گردشگری نشتارود روی می آورند. نشتارود از طریق سواحل و مناطق کوهستانی متصل به تنکابن می باشد و از خواص مشترک آب و هوایی و مناطق سر سبز جنگلی از نظر اقلیمی و جغرافیایی برخوردار است. نشتارود با ۵۹۶۷ نفر جمعیت در فاصله ۵ کیلومتری شمال شرقی شهرتنکابن واقع در ۵۱ درجه و ۳ دقیقه طول شرقی و۳۶ درجه و۴۶ دقیقه عرض شمالی و در فاصله ۲۱۰ کیلومتری غرب ساری مرکز استان و ۲۳۲ کیلومتری شمال غربی تهران قرار دارد.

نشتارود3

وجه تمسیه نشتارود

نشتا به معنی نشت آب بوده و به دلیل چشمه ها و رودخانه های فراوان در منطقه به ویژه گذر رود از مرکز شهر نشتارود نامیده شد.

 

جاذبه های تاریخی و گردشگری نشتارود

پلاژ بزرگ ساحلی نشتارود

منطقه جنگلی دینار سرا

مرداب نشتارود

منطقه جنگلی سفید آب و کوه سر

منطقه ییلاقی داغ کوه

آبشار کمیلیه و کوه سر و دینار سرا

اثر طبیعی و پارک ملی جنگلی خشکه داران

سواحل ماسه ای وزیبای دریای خزر

منطقه جنگلی تحقیقات کشاورزی طالش محله

موزه دیدنی حیات وحش خشکه داران

حمام سنگی باستانی مکرود

نشتارود در فاصله ۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تنکابن قرار دارد . نشتارود نامی است قدیمی با پیشینه ای بیش از ۲ قرن و شهری است سر سبز و کوچک که در سال ۱۳۳۵ دارای شهرداری مستقل شده است . این شهر توریستی و گردشگری با جاذبه های وصف ناپذیر در ساحل رویای و زیبای دریای نیلگون خزر و زیر دامنه جنگل سر سبز البز شمالی واقع است . شهر سبز ساحلی نشتارود به واسطه قابلیتهای بی شمار گردشگری و برخورداری از منابع و مواهب طبیعی و جلوه های بی بدیل آفرینش ( جنگل و دریا ) همچون نگینی در غرب مازندران در سرزمین شمال می درخشد .

شهر سبز ساحلی نشتارود با بهره مندی از کم نظیرترین جاذبه های گردشگری ، مناطق چشم نواز و مرداب سحرانگیز از زیباترین جلوه های گردشگری و اکوتوریسم برخوردار است.

 

آنچه که در پی بیان خصوصیات فوق العاده طبیعی و جغرافیایی منطقه نشتارود باید به آن بپردازیم وجود بافت فرهنگی و اجتماعی آرام و خوبی است که برخواسته از شعور و ادب مردم آن میباشد. مهمان نوازی و ادب اجتماعی مسولان و شهروندان موجب گردیده است تا گروه عطر یاس علاوه بر انتخاب اولیه محل سرمایه گذاری خود بمنظور توسعه و گسترش فعالیتهای تولیدی و گردشگری نیز بفکر ایجاد طرحهای کاملتر و بزرگتری در این مننطقه باشد و با توجه به اینکه سیاست های کلان وخرد در بخش توسعه صنعت گردشگری از سالها پیش بطور جدی مورد حمایت دولت محترم جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته. لزوم برنامه ریزی و استفاده بهتر و بیشتر از مناطق این چنینی ضروری و اجتناب نا پذیر است.