شناسایی 6500 بيمار ديابتي در نوشهر

نوشهر-خبرنگار حرف:  مدير شبكه بهداشت و درمان نوشهر در نشست خبري بابیان اينكه رسانه‌ها نقش مهمي با بازتاب و انتقاد سازنده، در عملكرد مديران دارند اظهار كرد: وقتي قصور و كوتاهي به‌درستی منعكس شود، مديران سعي می‌کنند اين قصور را در حق مردم جبران و رفع كنند. سيدرحيم سيدپور بابیان اينكه ممكن است  بسياري از […]

نوشهر-خبرنگار حرف:  مدير شبكه بهداشت و درمان نوشهر در نشست خبري بابیان اينكه رسانه‌ها نقش مهمي با بازتاب و انتقاد سازنده، در عملكرد مديران دارند اظهار كرد: وقتي قصور و كوتاهي به‌درستی منعكس شود، مديران سعي می‌کنند اين قصور را در حق مردم جبران و رفع كنند.

سيدرحيم سيدپور بابیان اينكه ممكن است  بسياري از مدیران با نگاه خودشان عمل می‌کنند و در اين ميان خواسته مردم چيز ديگري باشد افزود: اينكه خواسته مردم چيست بستگي به رسانه‌ها دارد كه رابط بين مردم و مديران هستند و در اين حوزه می‌توانند در جلوگيري از آسیب‌ها  بسيار کمک‌کار باشند كمااينكه  رسانه‌ها با حضور  درست خود توانستند بسياري از مفاسد را آشكار كنند تا موجب رضايتمندي مردم شود.

مدير شبكه بهداشت و درمان نوشهر با اشاره به وجود  ۱۴  مرکز جامع خدمات سلامت و ۷۷ خانه بهداشت در اين شهرستان گفت:  در بیمارستان ۹۰ تختخوابِ نوشهر همه تلاش در جهت پیشگیری و ۹۵ درصد نیازمندی‌های عمومی  درمانی شهرستان  تأمین می‌شود و تنها به علت نداشتن جراح مغز و اعصاب به ساير شهرها اعزام می‌شوند.

سيدپور بابیان اينكه  انعکاس و بزرگنمایی قصور پزشکی توسط رسانه‌ها در يك شهری در کنار مزایایی که دارد موجب کاهش اعتماد مردم نیز خواهد شد تصريح كرد: حوزه شهري نوشهر تنها داراي يك دستگاه آمبولانس است و مردم از تماس‌های بی‌مورد با اورژانس 115 بپرهيزند. وي با مثبت ارزيابي كردن  سفر وزیر به نوشهر و دستاوردهاي خوبي كه داشت تأکید كرد: در حال حاضر ساختمان اورژانس و سی‌سی‌یو نوشهر در دوطبقه به‌صورت نيمه است كه طي چند ماه آينده به بهره‌برداری می‌رسد و ازآنجایی‌که افزايش فضاي بخش  دياليز يكي از نيازهاي اصلي بيمارستان است طبقه سوم نيز با مصوبه وزير بهداشت جهت ساخت و اختصاص به بخش دياليز مصوب شد. زيرا فضاي فعلي با هشت تخت جوابگوي شهروندان بومي نوشهر نيست. اين مسئول ادامه داد: تصويب یک دستگاه سونوگرافی مجهز، سه دستگاه همودیالیز، اتمام بخش ايزوله منفي و استقرار پايگاه  ۱۱۵ در بخش كوهستاني كجور از ديگر مصوبات سفر وزير بهداشت به نوشهر بود.

سيدپور طرح غربالگری فشارخون را يكي از طرح‌های موفق شهرستان و كشور دانست و گفت: در اين طرح تعداد 2 هزار بيمار فشارخونی جديد در نوشهر شناسايي شدند و با هفت هزار و 500 بيمار فشارخونی كه از قبل شناسایی‌شده بودند به بيش از 9 هزار و 500 بيمار فشارخوني رسيد.

وي از تشکیل هیئت‌مدیره نظام پرستاری نوشهر به‌طور مستقل  برای اولین بار در اين شهرستان خبر داد و ادامه داد: تا پیش‌ازاین هیئت‌مدیره نظام پرستاري نوشهر با چالوس ادغام بود  اما چند روز قبل انتخابات هیئت‌مدیره  جديد برگزار شد و با پايان يافتن زمان قانوني اعتراضات، اسامي اعلام خواهد شد.

مدير شبكه بهداشت و درمان نوشهر بابیان اينكه در حال حاضر ۶ هزار و  ۵۰۰ بیمار دیابتی در نوشهر شناسایی‌شده است که تحت مراقبت هستند افزود: از اين تعداد  ۱۴ نفر زیر ۱۵ سال مبتلابه ديابت نوع یک هستند که از دو سه‌سالگی وابسته به انسولین هستند و نوع دو هم با قرص کنترل می‌شوند.

سيدپور با تأکید بر اينكه این بیماری ژنتیکی است بنابراین خانواده‌های مبتلا از ازدواج فامیلی بپرهیزند خاطرنشان كرد: بخش آموزش شبكه بهداشت و درمان آموزش لازم را در اين زمينه به خانواده‌ها می‌دهد.

وي با اشاره به اينكه شهرستان نوشهر جزو شهرستان‌های چاق استان مازندران است يادآور شد: بنابراین باید ورزش همگانی، ورزش مدارس وادارات و پیاده‌روی جدی گرفته شود و بايد گفت  مازندران جزو پنج استان چاق کشور است.

سيدپور در پايان از الکترونیکی کردن پرونده درمانی بیماران در آينده نزديك خبرداد و گفت: اين طرح قرار است توسط وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشكي مازندران نيز انجام شود كه مقدمات آن در دست تهيه است و عمليات اجرايي  آن در سال جاری  در نوشهر نيز آغاز می‌شود.