شفافیت در بودجه ۹۸ ضروری است

نماینده مردم بابل در مجلس خواستار شفافیت در بودجه ۹۸ شد و گفت: شفافیت بدهی های دولت و تمرکز حساب دستگاه‌های دولتی در حساب خزانه باید در بودجه ۹۸ محقق شود. به گزارش حرف، علی نجفی نماینده بابل در نطق میان دستور، گفت: طی ماه های اخیر روندی مشاهده می شود که به تضعیف مجلس […]

3
نماینده مردم بابل در مجلس خواستار شفافیت در بودجه ۹۸ شد و گفت: شفافیت بدهی های دولت و تمرکز حساب دستگاه‌های دولتی در حساب خزانه باید در بودجه ۹۸ محقق شود.
به گزارش حرف، علی نجفی نماینده بابل در نطق میان دستور، گفت: طی ماه های اخیر روندی مشاهده می شود که به تضعیف مجلس می انجامد، تضعیف مجلس موجب فرسایش سرمایه های عمومی نظام می شود.
وی، برگزاری انتخابات به صورت استانی و فعالیت احزاب را عامل ارتقای مجلس خواند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه ۹۸ در دستور کار مجلس قرار دارد و شفافیت در بودجه حائز اهمیت است، تاکید کرد: نبود شفافیت در بدهی ها، عدم تمرکز حساب دستگاه ها در حساب خزانه کل کشور از ایراداتی است که باید در بودجه ۹۸ رفع شود.
نجفی اظهار داشت: طبق گزارش دیوان محاسبات از ۵۰ هزار حساب دستگاه های دولتی تنها ۹ هزار حساب در خزانه مستقر است.
وی با بیان اینکه فساد اداری مردم را آزار می دهد، گفت: مهاجرت از پدیده های نوظهوری است که باید برای جلوگیری پیامدهای سیاسی و اجتماعی و امنیتی آن چاره اندیشی کرد.
این نماینده مجلس با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: آنارشیسم آمریکایی و خروج این کشور از تعهدات بین المللی اعتبار بین المللی آمریکا را به چالش می کشد از این رو واکنش سازمان های بین المللی ضروری است.