شتاب قطار بوم‌گردی کجور در ایستگاه نهم

حرف آنلاین- سارا ربیعی: مازندران بیش از سه هزار روستایی ییلاقی و جلگه ای دارد که این مناطق جاذبه‌های خاصی برای طبیعت گردی دارند. در مازندران فرصتهای متنوعی از لحاظ اقامت وجود دارد، مراکز اقامتی با قیمتهای متفاوت مانند هتل، هتل آپارتمان، متل، مهمانپذیر، ویلاها و خانه های استیجاری، خانه مسافر و علاوه بر همه […]

حرف آنلاین- سارا ربیعی: مازندران بیش از سه هزار روستایی ییلاقی و جلگه ای دارد که این مناطق جاذبه‌های خاصی برای طبیعت گردی دارند. در مازندران فرصتهای متنوعی از لحاظ اقامت وجود دارد، مراکز اقامتی با قیمتهای متفاوت مانند هتل، هتل آپارتمان، متل، مهمانپذیر، ویلاها و خانه های استیجاری، خانه مسافر و علاوه بر همه اینها خانه هایی که تابلو بدستان در ورودی شهرها به شما پیشنهاد می دهند.

روستاهای سراسر مازندران از ارتفاعات تا دشت ها گسترده اند و فاصله شان با شهرها معمولاً اندک است، علاوه بر سبزی و خرمی و چشم اندازهای بدیع یخچالی، چمنزار و جنگل های مرتفع جلگه ای که از آن ها مجموعه زینتی و طبیعی کم نظیری در ایران ساخته، دارای کلکسیونی گران قیمت و غنی از فرهنگ بومی است که هر روز از 365 روز سال، در هر منطقه و روستایی، می توان سراغ آیین و سنتی را گرفت.نوشهردراستان مازندران نیز ازاین قاعده مستثنی نیست.کجور،کهنه ده،کندلوس روستاهاییست که پتانسیلهای فراوانی در زمینه بوم گردی دارد منتها باید این جادبه ها رابالفعل کرد وطوری نماش داد تا همگان از وجود آن مطلع شوند.تبلیغات که عنصرمهم درعرصه گردشگری محسوب می شود امریست که همواره باید موردتوجه قرارگیردخصوصا که اخیرا رخداد بزرگی همچون برگزاری نهمین نمایشگاه بین المللی درنمایشگاههای بین المللی تهران رخ داد که حضورو نمایش جادبه های طبیعی مازندران می توانست تبلغات بزرگی برای رونق گردشگری استان محسوب شود و خوشبختانه قطار بوم گردی کجور در ایستگاه نهم شتاب گرفت و توانست با ایجادغرفه ای در نهمین نمایشگاه صنعت گردشگری بنام کجورجاذبه های این منطقه را به مردم و فعالان گردشگری خصوصا خارجیان حاضر در این نمایشگاه بشناساند.

اسحاقی مدیرکانون فرهنگ،هنر و توسعه کجور و غرفه داربخش کجور در  نهمین نمایشگاه گردشگری درگفت وگو با حرف بیان داشت:امسال برای اولین بار ما توانستیم درنمایشگاه گردشگری شرکت کنیم و ازبازخوردهای آن کاملا راضی هستیم.

kojor

وی بیان داشت:کجور و توابع آن دارای پتانسیلهای ویژه ای بخصوص در امربوم گردی است و ما تلاش کردیم باتوجه به تمامی داشته های بومی محلی خود به اهداف موردنظرمان که منجربه حضوردراین نمایشگاه شد برسیم.

مدیرکانون فرهنگ،هنر و توسعه کجوراز اهداف حضور در نمایشگاه گفت:منطقه کجور دارای ظرفیت های تاریخی،جغرافیای طبیعی و تنوع آیین های بومی محلی است و ما در غرفه خود از تمامی این ظرفیت ها استفاده کردیم تا بتوانیم ازاین رخداد بزرگ بیشترین بهره رابرده و گردشگران بیشتری رابه سمت خود جدب کنیم.

وی تصریح کرد:باتوجه به موضوع نمایشگاه که سبک خانه های ایرانی را به نمایش می گذاشت ما سعی کردیم خانه های سنتی به سبک و سیاق روستاههای کجور را به همان شکل طبیعی در غرفه ها برپاکنیم.

اسحاقی خاطرنشان کرد:پنج روستای کجور که روستاهای هدف ماهستند در بستر طبیعی، تاریخی و معماری خود باقی بوده و از هجوم مصالح و ظواهر شهری و مدرن تا حدودی در امان مانده اند مقاصدی  که اگر شناخت کافی مسافران به آن منطقه وجود داشته باشد بسیاری برای گذارندن تعطیلات نوروزی و خصوصا تابستانی انتخاب می کنند.

وی نمایشگاه بین المللی و حضور درآن را بهترین رخداد برای صنعت گردشگری خواند و ابراز داشت:در دنیای تبلیغات برای برند شدن باید شناخته شد که یکی ازراههای شناخته شدن شرکت درمیادین بین المللی است خصوصا در رقابت با خارجیان، شما بیش از بیش با پیچ و خم های صنعت بزرگ گردشگری  آشنا می شوید و علاوه برآن دنیا جاذبه های منطقه شما را خواهد شناخت و  تبلیغات گردشگران را واداربه رصد آن خواهد کرد.

وی گفت:وجود صنایع دستی و سوغات های محلی در غرفه های نمایشگاههای گردشگری می تواند حتی منجربه صادرات این کالاها به کشورهای دیگرشود که خود توسعه و رونق گردشگری را درپی خواهد داشت.

اسحاقی  در ادامه به گردشگران نوروزی نوید داد:تمامی روستاهای هدف ازجمله کجور،کهنه ده،کندلوس،نیمورو کیکو آماده میزبانی طبیعت گردان نوروزی هستند.