اخبار انتخابات مازندران | بسته ویژه خبری 3

سومین بسته خبری "با انتخابات" روزنامه حرف مازندران به حواشی سخنان دو نفر از مسئولان استان مازندران در حوزه انتخابات، آخرین وضعیت تعداد داوطبان مجلس در مازندران و وضعیت لیست نیروهای شورای ائتلاف استان اختصاص یافته است.

سومین بسته خبری “با انتخابات” روزنامه حرف مازندران امروز دوشنبه سی بهمن ماه به حواشی سخنان دو نفر از مسئولان استان مازندران در حوزه انتخابات، آخرین وضعیت تعداد داوطبان مجلس در مازندران و وضعیت لیست نیروهای شورای ائتلاف استان اختصاص یافته است.

 

لیست‌دهی گروه‌های خلق الساعه

 

امام جمعه بابل گفته است: متاسفانه برخی گروه‌های خلق الساعه در شب انتخابات متولد شده و می‌گویند برای این شهرستان می‌خواهیم کاندیدا معرفی کنیم، پاسخ من به این افراد این است که مردم بابل نیازی به شما ندارند و بحمدلله خود صاحب شناخت هستند. وی با تاکید بر اینکه وظیفه گروه‌های انقلابی فقط این است که همگان را پای صندوق رای دعوت کرده و بگذاریم مردم خود در این زمینه افراد را با تحقیق بشناسند و به آنها رای دهند، افزود: گروهی در تهران تشکیل شد و برای مردم بابل نامزد معرفی می‌کند، بهتر است به مردم اهانت نکنید.

 

انصرافی ها به 45 رسید

 

دبیر ستاد انتخابات مازندران از انصراف ۴۵ نفر از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر خبر داد و گفت: تعداد داوطلبان مجلس شورای اسلامی در این استان اکنون به ۴۵۳ نفر رسید. مهلت قانونی انصراف داوطلبان مجلس شورای اسلامی ۷۲ ساعت مانده به ساعت اخذ رای  است.

 

انتخاب 2برابر ظرفیت کاندیداهای شورای ائتلاف مازندران

 

حجت‌الاسلام نصیرالدین یعقوبی رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران درباره آخرین وضعیت لیست انتخاباتی این جبهه اظهار کرده: برای معرفی کاندیداهای مورد حمایت این شورا در هر شهرستان یک کارگروه انتخاباتی و مجمع استانی براساس حوزه انتخابیه به تعداد ۹ حوزه تشکیل شده است. رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران درباره فرآیند معرفی کاندیداهای نهایی گفت: از دل مجمع شهرستانی از هر حوزه انتخابیه اگر آن حوزه انتخابیه یک نماینده دارد، سه نفر باید در مجمع استانی حضور پیدا کنند و اگر دو نماینده دارد 6 نفر باید چکیده طرح‌های خود ارائه کنند و بعد از  رأی‌گیری انجام می‌شود.

 

شاید نمایندگان فعلی نباشند!

 

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی مازندران در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که فعلاً نماینده مجلس شورای اسلامی هستند ممکن است در لیست قرار بگیرند و اگر قرار نمی‌گیرند به چه دلیلی است؟ عنوان کرد: ما تابع مجمع شهرستانی هستیم، حضور نمایندگان فعلی اگر میثاق‌نامه ما را امضا کرده باشند در مجمع شهرستانی الزامی بود، آنجا اگر آرای دو سوم را کسب کرده باشند در مجمع استان هم شرکت می‌کنند و بعد از آن با ارائه برنامه، رأی‌گیری برای تعیین کاندیداهای نهایی انجام نمی‌شود. حجت‌الاسلام یعقوبی خاطرنشان کرد: بین نمایندگان فعلی و نمایندگانی که رأی می‌آورند هیچ فرقی وجود ندارد و همه چیز به آرای مجمع بستگی دارد.