در مراسم تودیع و معارفه فرماندار سوادکوه مطرح شد؛

سوادکوه به مقصد گردشگری تبدیل شود

حرف آنلاین: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: سوادکوه باید از معبر عبور به مقصد گردشگری تبدیل شود و انتظارم از فرماندار جدید به‌عنوان اولین اقدام برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری، کنار زدن قوانین زائد و فراهم کردن زمینه سرمایه‌گذاری است.

روح الله سلگی، در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی خدمت منصفانه به مردم و کار و تلاش متعهدانه و منصفانه است، افزود: مسئولان باید از تذکرات استقبال و از تشکرها تقدیر و در برابر نقد سکوت کنند و با عمل خود به منتقدان پاسخ دهند، چراکه مشی دولت چنین است.

وی با عنوان اینکه در طی دوران مردم کشور در همه گردنه‌های صعب همراه نظام بوده‌اند، به بصیرت و فهم ملت ایران اشاره کرد و گفت: مردم مازندران نیز هزار سال پیش اولین حکومت شیعی را تاسیس کردند و در زمان معاصر نیز، شاهد بصیرت آنان در لشگر 25 کربلا و هزار سنگر آمل بوده‌ایم و با توجه به این همراهی و بصیرت مردم مگر می‌توان صداقت نداشت و خدمت نکرد.

سلگی با ذکر اینکه در این دولت مسئولان باید ریاضت بکشند و اگر برای مسئولیت سختی و مشقت باشد، دیگر این همه لابی برای گرفتن پست و مقام معنا نخواهد داشت، بر ضرورت بازگشت انقلاب به ریل تأکید کرد و ضمن تجلیل از اقدامات روسای جمهور، خاطرنشان کرد: اما در حوزه عدالت عقب مانده‌ایم و میان آنچه هست و باید باشد، فاصله وجود دارد.

این مسئول با اشاره به وجود دوئیت میان علم و دین از زمان قاجار تا کنون، افزود: اما رهبر انقلاب این ابهام را حل و امسال را سال تولید دانش‌بنیان اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در قرارداد 1907 ما عملا مستعمره شده بودیم، اما امروز رهبر انقلاب به امریکا تشر می‌زند، گفت: ما برای استقلال راه طولانی‌ای را طی کرده‌ایم و البته این مسیر هنوز تمام نشده است.

سلگی با اشاره به جنگ ترکیبی امروز علیه جمهوری اسلامی و اینکه امروز جمهوری اسلامی محور حق و محور احرار عالم است، بر اهمیت انجام وظایف با توجه به این مهم و شرایط موجود تأکید کرد.

وی با اشاره به زیبایی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان سوادکوه، گفت: سوادکوه باید از معبر عبور به مقصد گردشگری تبدیل شود و انتظارم از فرماندار جدید به‌عنوان اولین اقدام برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری در شهرستان سوادکوه است و در این راه باید قوانین زائد کنار زده و زمینه برای سرمایه‌گذاری فراهم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران با اشاره به مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، آن را یک جراحی بزرگ اقتصادی دانست و بر ضرورت تمرکز مسئولان اجرایی برای انجام این مهم اشاره کرد و ارز 4200 تومانی را بزرگ‌ترین رانت انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: وضعیت 70درصد این ارز کاملا مبهم بوده است و اکنون دولت می‌خواهد حق مردم را به جیب مردم بازگرداند.

*سیاست‌های جدید دولت ثبات ایجاد می‌کند

همچنین کمال علیپور خنکداری، در مراسم تکریم و معارفه فرماندار سوادکوه، با بیان اینکه در زمان جنگ مرد از نامرد مشخص می شود، به جنگ اقتصادی کشور و مقابله با فساد اشاره کرد و افزود: خیلی ها ممکن است پدافندی کارهایی کرده باشند اما خط مقدم ها را از دست داده اند، اکنون کارهایی که دولت انجام می دهد، عملیات در فضای از دست رفته و ایجاد ثبات در کشور است.

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اقدام در زمان کوتاه موجب ایجاد فشار اقتصادی و معیشتی شود، خاطرنشان کرد: طبق آمار، سالیانه حدود 21هزار میلیارد دلار برای 5 تا 7 قلم کالا ارز 4200 تومانی تخصیص داده می شد اما این اقدام نه تنها تورم را حل نکرد بلکه حدود تورم 65درصدی در کشور داریم.

وی با بیان اینکه ارز جهانگیری تنها جیب یک سری افراد را پر کرده است و نزدیک به 100 هزار میلیارد در دست صد نفر افتاد اما به مردم نرسیده است، افزود: 900 هزار میلیارد تومان به دست واردکنندگان افتاد اما یک ریال عاید کشور و دولت نشده است.

این مسئول با اشاره به اینکه دولت قبل پر طمطراق گفته است که تورم کنترل می کند، گفت: اما آیا تورم کنترل شده است؟ کالاها سر به فلک کشید و تورم کنترل نشد و رئیس جمهور اکنون علی وار آمده و آبروی خود را گذاشته است و ظلم است ک کنار ایشان نباشیم.

علیپور بر اهمیت امیدآفرینی در مردم تاکید کرد و افزود: امسال حدود 254 هزار میلیارد تومان در دست دولت قرار داده ایم تا در شرایط بد معیشتی به مردم کمک کند.

وی با بیان اینکه در سال 99 به میزان 80 هزار میلیارد تومان از ارز 4200 تومانی عاید دولت شده است، ادامه داد: اما با این اقدام دولت اکنون 320 هزار میلیارد تومان به نفع کشور و دولت شده است.

نماینده مردم در مجلس با اشاره به خرید گندم به میزان 3 هزار تومان، گفت: با این رقم انتظار خودکفایی داریم؟ اما امسال خرید تضمینی گندم به رقم 11 هزار و 700 تومان است و دولت را موظف به عقد قرارداد کرده ایم.

وی با اشاره به سخن رهبری ضرورت جهاد تبیین تأکید کرد و گفت: در این 43 سال کارهای بزرگی انجام شده است و دولت نیز اقدامات خوبی انجام داده و البته نیاز به کمی تامل است اما این جراحی بزرگ اقتصادی نیاز بوده است.

گفتنی است؛ در این آیین، از خدمات عین الله طالبی فرماندار قبلی سوادکوه تقدیر و رمضان غلامی اواتی به‌عنوان سرپرست فرمانداری سوادکوه معارفه شد.