سواحل مازندران پس از آزادسازی نیاز به برنامه‌ریزی مدون دارند

حرف آنلاین: استاندار مازندران امروز جلسه آزادسازی سواحل با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه واقعیت این است که کشورهایی که مقصد گردشگری هستند المان ساحلی دارند ضمن تاکید بر لزوم داشتن برنامه برای سواحل خواستار ایجاد ردیف برای ساحل و یکنواخت شدن دستگاه‌های متولی بعد از آزادسازی سواحل شد تا مورد هجمه […]

حرف آنلاین: استاندار مازندران امروز جلسه آزادسازی سواحل با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه واقعیت این است که کشورهایی که مقصد گردشگری هستند المان ساحلی دارند ضمن تاکید بر لزوم داشتن برنامه برای سواحل خواستار ایجاد ردیف برای ساحل و یکنواخت شدن دستگاه‌های متولی بعد از آزادسازی سواحل شد تا مورد هجمه و تصرف سوداگران قرار نگیرد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید قدردان زحمات معنوی امام راحل در مسیر انقلاب باشیم، اظهار کرد: وظیفه ما این است که هر روز پیش خودمان حساب کنیم ببینیم حضرت امام و شهدا از ما راضی و خوشنود هستند یا خیر!

وی افزود: این دنیا گذرا است بسیاری از کسانی که پس از انقلاب دارای پست و مقام بودند دیگر در بین ما نیستند پس خوشا به‌حال کسانی که با دست پر به دیدار امام راحل و شهدا رفتند، امیدواریم کاری کنیم که امام، شهدا و مقام معظم رهبری از ما راضی باشند.

حسینی پور با اشاره به حضور دکتر مرتضوی معاون رئیس جمهور همزمان با اولین روز از سالگرد پیروزی انقلاب در مازندران، تصریح کرد: ما خوشبختانه در مدیران استان شاهد انگیزه بالایی برای اجرای حکم رییس جمهور پیرو آزادسازی سواحل مازندران هستیم، البته این موضوع از گذشته در دستور کار مدیران بوده است.

استاندار مازندران تاکید کرد: متاسفانه در رابطه با ساحل جزیره‌ای در مقاطع مختلف اتفاقاتی افتاد، خوشبختانه شخص رییس جمهور حسب رویکرد گذشته این کار را در پیش گرفتند که به نفع مردم است و ما آن را به فال نیک می‌گیریم.

این مسئول با بیان اینکه خوشبختانه دستگاه‌های دولتی و نظامی اعلام آمادگی کردند، اضافه کرد: ممکن است شاهد بخشی از مقاومت‌ها باشیم که با این حکم رئیس جمهور دیگر نگاه صنفی را نمی‌پذیریم، این دستور باید اجرایی شود.

وی همچنین عنوان کرد: دستگاه‌هایی که سواحل را در اختیار دارند از همان ابتدای ابلاغ دستور آیت الله رییسی گفتند که ما خودمان کار آزادسازی را انجام می‌دهیم ولی به‌دلیل اینکه سوابق خوبی در این زمینه وجود ندارد و امکان پیش آمدن دستپاچه‌گی هایی وجود داشت ما هم ورود پیدا کردیم.

حسینی پور با بیان اینکه مشاهده می‌کنیم که دو روز از ابلاغ این دستور نگذشته شخص معاون پیگیر این کار شدند، اعلام کرد: این نشان از اهمیت این بحث دارد و این اقدام ستودنی است، ما هم آمادگی کامل داریم.

استاندار مازندران اظهار کرد: واقعیت این است که کشورهایی که مقصد گردشگری هستند المان ساحلی دارند، اما ما المان ساحلی نداریم، هر کسی از بالا به ساحل مازندران نگاه کند فقط غصه می‌خورد بس که ناهماهنگ و به‌هم ریخته است، ما بین شهرداری و منابع طبیعی لابه‌لای قوانین گیر کردند، البته ما سعی کردیم این مسئله را حل کنیم، گفتیم مناطقی که در شهر قرار دارد در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

این مسئول خطاب به معاون رئیس جمهور اذعان داشت: با توجه به افزایش بیش از پیش قیمت زمین در استان اگر ما بعد از آزادسازی برنامه ای برای ساحل نداشته باشیم سواحل مورد هجمه سوداگران قرار خواهد گرفت و تصرفات شکل می‌گیرد ما باید برای کل این ساحل برنامه داشته باشیم امیدواریم با حمایت و گزارش خوب شما در دولت ساحل ما در بودجه ساحل ردیف شود و این چند دستگاه متولی تبدیل به یک دستگاه یکنواخت شود تا بتوانیم خوب مدیریت کنیم.