سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران؛

برداشت مکانیزه برنج در ۲۰۱ هزار و ۵۰۷ هکتار شالیزار مازندران

حرف آنلاین: سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: برنج در ۲۰۱ هزار و ۵۰۷ هکتار شالیزار استان به‌صورت مکانیزه برداشت شد.

احسان عباسپور  درباره برداشت مکانیزه برنج اظهار کرد: برنج در کشت اول در ۲۰۸ هزار و ۹۴۸ هکتار اراضی شالیزاری مازندران برداشت شد.

وی با اشاره به برداشت مکانیزه برنج در ۲۰۱ هزار و ۵۰۷ هکتار از شالیزار‌های استان گفت: کشت مجدد برنج در ۵۷ هزار و ۱۳۷ هکتار و پرورش رتون در ۴۰ هزار و ۲۴۲ هکتار شالیزار استان انجام شد.

عباسپور با بیان اینکه امسال کشت مکانیزه برنج در ۱۴۰ هزار و ۹۰۴ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، گفت: ۱۸۷ واحد بانک نشای برنج در استان فعالیت دارند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با علف‌های هرز در ۴۲۸ هزار و ۲۱۶ هکتار، کرم ساقه خوار برنج در ۱۴۶ هزار و ۱۶۳ هکتار و بلاست برگ و خوشه در ۱۱۸ هزار و ۵۲۵ هکتار اراضی شالیزاری استان خبر داد.

این مسئول همچنین تاکید کرد: ۳۳ هزار و ۶۳۶ هکتار اراضی شالیزاری استان از بیمه زراعت برخوردار هستند و ۸۴ هزار و ۳۹۸ تن کود شیمیایی بین کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.

وی با اشاره به آب ذخیره شده سد‌های استان به میزان ۱۷۶ میلیون مترمکعب و آب ذخیره شده در آببندان‌ها به میزان ۲۴۱ میلیون مترمکعب، اعلام کرد: مازندران با ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری، ۴۲ درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

عباسپور در پایان اذعان داشت: ۲۲۰ هزار هکتار شالیزار در استان مازندران وجود دارد که سالیانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن شلتوک معادل ۹۰۰ هزار تن برنج سفید از آن برداشت می‌شود که ۴۲ درصد برنج مصرفی کشور از شالیزار‌های این استان به دست می‌آید.