سرعت لاک‌پشتی اینترنت در کلاردشت!

حرف آنلاین: در سال‌های اخیر شاهد افزایش پهنای باند تلفن همراه در بخش صوت و اینترنت در شهرها و روستاهای مازندران بوده‌ایم اما در برخی از مناطق هنوز اینترنت و آنتن وجود ندارد یا ضعیف است.

باوجود این بهره‌مندی سرعت اینترنت به یکی از چالش‌های شهرستان گردشگری کلاردشت تبدیل شده است.


به گفته یکی از خبرنگاران در این شهرستان، علاوه بر مشکل سرعت اینترنت، مردم حتی برای صحبت کردن با تلفن همراه به‌دلیل نبود آنتن باید بیرون از منازل و در فضای آزاد یا ارتفاعات حاضر شوند.

این شهرستان از شرق به چالوس، از غرب به تنکابن، از شمال به عباس آباد و از جنوب استان البرز متصل است و در حال حاضر تنها شهرستانی است که از مشکل اینترنت رنج می‌برد.

از طرفی پیگیری‌ها برای تماس با مخابرات مازندران در این باره میسر نشد.

یک کارشناس عرصه ارتباطات و فناوری پیگیر ماجرا شد و برای پیگیری مشکل اینترنت در کلاردشت قول مساعد داد.

*توسعه اینترنت نیازمند تعامل و هم‌افزایی

لازم به ذکر است، طی پیگیری از کارشناسان امر، توسعه ارتباطات در کشور استان مازندران نیازمند تعامل و هم‌افزایی همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این پروژه‌ها اعم از منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، جهاد کشاورزی و اداره کل راهداری و غیره است‌.

از طرفی سطح سواد دیجیتالی مردم باید با آموزش‌های لازم توسط دهیاری‌ها و اپراتورها افزایش پیدا کند تا در فعال کردن دیتا و Apn و رومینگ و غیره مشکلی نداشته باشند.

همچنین نیاز به آموزش توسط صداوسیما، رسانه‌ها و دهیاری‌ها به مردم در جهت اینکه این توسعه توسعه خوبی است و چگالی سنجی و گزارشات ماهیانه ارائه می‌شود، احساس میشود تا جلوی ممانعت مردمی بابت نصب دکل گرفته شود.

مازندران با ورود ۲۰ میلیون گردشگر در ایام تعطیلات نباید از سوی مسئولان کشور به‌عنوان یک استان نگاه شود بلکه باید نگاه ملی به آن داشت.

درخصوص آنتن‌دهی ضعیف و سرعت پایین کلاردشت به‌دلیل اینکه این شهرستان گردشگرپذیر بوده و در تمامی ایام سال جمعیت به یک باره افزایش پیدا می‌کند، افزایش پهنای باند در آن ضرورت دارد.

ناگفته نماند، تمامی شهرهای استان مجهز به دکل اینترنت و تلفن همراه هستند، مشکل در روستاها وجود دارد، مازندران در حال حاضر دارای ۳ هزار و ۶۲۱ روستا است که ۲ هزار و ۴۷۴ روستای آن بالای ۲۰ خانوار هستند.