ساده سازی و روان سازی جهت رونق کسب و کار در استان ضروري است

استاندار مازندران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر ضرورت ساده سازی و روان سازی جهت تسهیل گری رونق کسب و کار در استان تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: رونق کسب و کار و شکوفایی اقتصادی استان باید خروجی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باشد. به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی با بیان این […]

استاندار مازندران در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر ضرورت ساده سازی و روان سازی جهت تسهیل گری رونق کسب و کار در استان تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: رونق کسب و کار و شکوفایی اقتصادی استان باید خروجی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی با بیان این که سیاست های اقتصاد مقاومتی، برای ایجاد تحرک در فضای اقتصادی است، یاد آور شد: رویکرد ستاد اقتصاد مقاومتی، تصمیم سازی برای تسهیل گری، ساده سازی، روان سازی و رفع موانع کار است و دولت برای تحقق توسعه در حال ساده سازی و تسهیل گری است و برخی از مسایل آن در قانون بودجه سال ۹۷ پیش بینی شده است.

استاندار بر ضرورت ساده سازی و روان سازی جهت تسهیل گری رونق کسب و کار در استان تاکید کرد و خاطر نشان ساخت: رونق کسب و کار و شکوفایی اقتصادی استان باید خروجی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باشد.

اسلامی با اشاره به این که تصمیمات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان و پروژه های مصوب این ستاد باید بتواند سهم درآمدی و تولید ناخالص استان را متحول کند، افزود: بخش خصوصی و تشکل های موثر بعنوان موتور محرکه توسعه استان لازم است در این مسیر نقش شان را ایفا نمایند.

وی خاطر نشان ساخت: دستگاه ها یک میز پاسخگوی واحد جهت پاسخگویی به مردم و تسهیل و ساده سازی امور داشته باشند.رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با تاکید بر این که ظرفیت های بلااستفاده باید شناسایی و تصمیم سازی شود، گفت: رسالت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تقویت اشتغال و تولید است.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به این که طرح ها و پروژه های استان بر اساس ویژگی ها و مقتضیات سرزمینی و زندگی مردم باید تهیه و اجرا شود، تصریح کرد: نیازمند درک مشترکی از جریان توسعه استان هستیم.

استاندار با بیان این که زمین در مازندران اندک و مردم مهم ترین سرمایه استان هستند، خاطر نشان ساخت: مازندران را باید یکپارچه ببینیم و اطلسی تهیه کنیم که همه عوامل زمین، انسان و کسب و کار به صورت ارگانیک دیده شود و مذاکرات لازم را در این راستا با مرکز صورت داده ایم.اسلامی با بیان این که هیچ کس نبايد از این نگاه و طرح یکپارچه تخلف کند، تصریح کرد: پنجره واحد سرمایه گذاری در استان ساماندهی شود و افراد تنها به یک مرکز مراجعه نمایند.

استاندار بر توسعه زراعت چوب در استان تاکید کرد و اعلام نمود: هماهنگی های لازم برای راه اندازی نهضت درختکاری و غرس نهال در حاشیه اتوبان های استان در حال انجام است.نماینده عالی دولت در استان، با بیان این که تعدادی منطقه نمونه گردشگری را شناسایی کردیم و مذاکراتی را با بنیادها و صندوق های بزرگ کشور صورت داده ایم و در تلاشیم تا این مناطق را به محل های اقامتی تبدیل کنیم، افزود: با تحقق این مهم، تکانی جدی به فضای اقتصادی استان وارد و برای حفظ منابع و ذخایر طبیعی و اقتصاد استان ارزش ایجاد می شود.در این جلسه که نجفی، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و نوربخش، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان حضور داشتند در خصوص مسایل مختلف بحث، تبادل نظر و تصمیم سازی شد.